الزام عرضه‌کنندگان خودرو به نظرسنجی از مشتریان

الزام عرضه‌کنندگان خودرو به نظرسنجی از مشتریان

با اجرایی شدن یک قانون جدید، خودروسازان و واردکنندگان خودرو ملزم به نظرسنجی از مشتریان و اصلاح عملکرد بر این اساس خواهند بود.

به گزارش خبرنگار ایسنا، ارزیابی‌های صورت گرفته بیانگر نارضایتی مشتریان ایرانی از عملکرد نمایندگی‌های ارائه دهنده خدمات پس از فروش خودرو در کشور به‌ویژه به دلیل "کیفیت پایین خدمات و تعمیرات" است.

براساس اینارزیابی، "کمبود یا نبود قطعات یدکی"، "کیفیت پایین خدمات و تعمیرات" و "دریافت هزینه بالا برای خدمات و قطعات" از مهمترین دلایل نارضایتی مصرف‌کنندگان ایرانی از خدمات شرکتهای خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو بوده است.

این موضوع در تدوین اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو مورد توجه قرار گرفته به‌گونه‌ای که براساس یکی از بندهای پیش‌بینی شده در این قانون، خودروسازان و واردکنندگان خودرو موظف به نظرسنجی از مشتریان در شبکه نمایندگی‌های خدمات پس از فروش خود شده‌اند.

در این زمینه در ماده 61 این قانون قید شده است:" عرضه‌کننده خودرو موظف است نظام نظرسنجی از مراجعین کلیه نمایندگی‌های مجاز را تحت نظر وزارت صنعت، معدن و تجارت (دفتر صنایع خودرو و نیرومحرکه) و در بازه‌های زمانی به اجرا درآورد و براساس نتایج حاصله اقدامات اصلاحی موثر را اعمال کند".

اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو اخیرا در کمیسیون زیربنایی دولت به تصویب رسیده است. این قانون پس از ابلاغ از سوی معاون اول رییس‌جمهوری، اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا