در نشست مشترک رؤسای جمهور ایران و روسیه مطرح شد

ایجاد منطقه آزاد تجاری میان ایران و اتحادیه اوراسیا

ایجاد منطقه آزاد تجاری میان ایران و اتحادیه اوراسیا

رییس جمهور روسیه که برای حضور در سومین اجلاس سران کشورهای صادرکننده گاز در ایران روز گذشته به تهران سفر کرد، اظهار کرد مایل است روابط تجاری با ایران را رونق دهد.

به گزارش ایسنا، ولادیمیر پوتین در نشست خبری مشترک با رییس جمهور کشورمان در جمع خبرنگاران داخلی و خارجی اظهار کرد برنامه‌هایی برای ایجاد یک منطقه آزاد تجاری میان اتحادیه اقتصادی کشورهای اتحادیه جماهیر شوروی سابق به رهبری روسیه و ایران و همچنین استفاده از ارزهای ملی دو کشور در تجارت با تهران وجود دارد.

اتحادیه اقتصادی اوراسیا (EEU) یک بلوک مبادلاتی است که کشورهایی چون ارمنستان، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان و روسیه را شامل می‌شود.

ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه برای نخستین بار در هشت سال گذشته بمنظور تحکیم روابط سیاسی و اقتصادی میان دو کشور به تهران سفر کرد. روزنامه انگلیسی فایننشیال تایمز روز دوشنبه در گزارشی نوشته بود مسکو امیدوار است با امضای قراردادهای صادرات صنعتی به ارزش بیش از 21 میلیارد دلار، روابط با تهران را تحکیم کند و در این راستا ماه آینده یکی از بزرگترین هیاتهای تجاری خود را به ایران می‌فرستد.

وزیر انرژی روسیه اخیرا در حاشیه نشست کمیسیون همکاری اقتصادی و تجاری ایران-روسیه به خبرنگاران اظهار کرده بود تجارت با ایران که سال گذشته به یک میلیارد و 600 میلیون دلار بالغ شد، ممکن است در آینده ای نزدیک به 10 میلیارد دلار افزایش پیدا کند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا