طلای جهانی روی نرخ 1070 دلار ایستاد

طلای جهانی روی نرخ 1070 دلار ایستاد

طلا در بازار جهانی با صعود دلار و آماده شدن سرمایه گذاران برای تغییر سیاست پولی آمریکا که تقاضا برای این فلز ارزشمند را ضعیف کرده است، در حدود پایین‌ترین قیمت پنج سال گذشته قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور با 0.1 درصد افزایش، 1070 دلار بود اما فاصله چندانی با رکورد پایین 1064 دلار در هفته گذشته نداشت.

در بازار نیویورک هر اونس طلا برای تحویل در فوریه با 0.3 درصد افزایش، به 1070 دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز گذشته 9.50 دلار یا 0.9 درصد کاهش یافت و به 1066 دلار رسید.

دلار روز دوشنبه با امید به افزایش نرخها در دسامبر، به بالاترین سطح در هشت ماه گذشته صعود کرده بود. طلا هم مانند بسیاری از کالاهای پرمبادله دیگر به دلار معامله شده و زمانی که این ارز صعود می‌کند، برای دارندگان ارزهای دیگر گرانتر می‌شود. شاخص دلار وال استریت ژورنال با 0.3 درصد صعود، به 90.57 واحد رسیده است.

از سوی دیگر طلا همچنان تحت تاثیر دورنمای افزایش نرخهای بهره آمریکا در ماه آینده قرار دارد. افزایش نرخها از ارزش دلار پشتیبانی بیشتری خواهد کرد که عامل منفی برای طلا خواهد بود. همچنین بالاتر رفتن نرخها، رقابت فلزات ارزشمند با دارایی‌های بدون بازده مانند اوراق قرضه و سهام را دشوارتر می‌کند.

جان ویلیامز، رییس بانک فدرال سانفرانسیسکو شنبه جاری اظهار کرد اگر آمار اقتصادی مایوس کننده نباشند، احتمال بالایی وجود دارد که افزایش نرخهای بهره در نشست ماه آینده بانک مرکزی تصویب شود. اظهارات وی منعکس کننده اظهارات سایر مقامات بانک مرکزی بود که تمایل خود را برای عادی سازی سیاست پولی ابراز کرده اند.

به گفته معامله گران طلا، بالا رفتن انتظار سرمایه گذاران برای افزایش نرخها در ماه آینده، فروش گسترده این فلز ارزشمند را بدنبال داشته است. ذخایر "اس پی دی آر گولد تراست" که بزرگترین صندوق سرمایه گذاری طلاست، روز دوشنبه به 655.69 تن کاهش یافت که پایین‌ترین میزان از سپتامبر سال 2008 بود.

بر اساس گزارش رویترز، با اینهمه تقاضای فیزیکی قوی برای طلا در کشورهای مصرف کننده بزرگ آسیایی از کاهش بیشتر قیمت این فلز زرد جلوگیری کرده است.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری پس از اینکه روز دوشنبه به 13.86 دلار افت کرد، 0.3 درصد دیگر کاهش یافت و به 14.0935 دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با 0.5 درصد کاهش، به 841 دلار سقوط کرد که پایین‌ترین قیمت در هفت سال گذشته بود. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری پس از سقوط چهار درصدی در روز دوشنبه، با 0.2 درصد کاهش، 540 دلار بود.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا