لهستان به دنبال اکتشاف و تولید نفت و گاز در ایران

لهستان به دنبال اکتشاف و تولید نفت و گاز در ایران

مدیرعامل شرکت دولتی توزیع‌کننده گاز طبیعی لهستان (PGNiG) گفت: این شرکت به دنبال گزینه‌های مختلف در زمینه اکتشاف و تولید نفت و گاز در ایران به محض لغو تحریمهاست.

به گزارش ایسنا، ماریوژ زاویسا - مدیرعامل شرکت دولتی توزیع گاز لهستان - در مصاحبه با رویترز خاطر نشان کرد: ما به بازار ایران علاقه‌مند و در حال بررسی گزینه‌های تجاری مختلف در این کشور هستیم. ما در ایران یک دفتر داریم و در مرحله بررسی این بازار‌ هستیم.

وی خاطرنشان کرد که شرکت توزیع گاز لهستان در حال بررسی خرید ابزارهای تولید در نروژ، آمریکا و کاناداست که به افزایش تولید نفت و گاز توسط این شرکت کمک خواهد کرد.

زاویسا افزود: 100 میلیون یورو که این شرکت به توتال فرانسه برای سهام در چندین میدان نفتی نروژ در سال گذشته پرداخت کرد، می‌تواند به دستاوردهایی در آینده برای این شرکت منتهی شود.

شرکت (PGNiG) که علاقه‌مند به خرید کارخانه‌های انرژی گرمایی در لهستان است سرمایه‌گذاری سال 2016 را با سال جاری قابل مقایسه می داند. اوایل امسال این شرکت انتظار داشت سرمایه‌گذاری سال 2015 حدود یک میلیارد و 80 میلیون دلار باشد.

وی خاطر نشان کرد: گفت‌وگو با گازپروم روسیه به عنوان بزرگ‌ترین تامین کننده گاز این شرکت در زمینه کاهش قیمت‌ها در قرار‌داد بلندمدت به یک مرحله نهایی رسیده است.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا