بورس در بی خبری

بورس در بی خبری

بورس تهران بعد از افت قیمتی در روز گذشته امروز نیز روند روز گذشته خود را دنبال کرد و با افت متغیرهای خود مواجه شد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، بورس تهران در ادامه رکود مدت دار خود و افت قیمت ها همچنان در کانال 62 هزار واحدحرکت کرده و در ناامیدی و بی خبری روزهای خود را سپری می کند.

این در حالی است که علی رغم در پیش رو بودن لغو تحریم ها، بورس تهران واکنشی به این موضوع نشان نداده و همچنان در مسیر نزولی و یا نوسان‌های محدود و زود گذر حرکت می کند.البته نزدیک شدن به زمان ارائه بودجه سال آینده و همچنین انتخابات پیش روی مجلس در ادامه فضای انتظاری بازار سرمایه و روند محتاطانه آن موثر است. زیرا بسیاری از سهامداران در انتظار تصمیمات دولت در بودجه سال آینده هستند.

از سوی دیگر از آنجایی که لغو تحریم ها و ورود سرمایه گذاران خارجی تاثیرات بلند مدتی در وضعیت بنگاه‌های اقتصادی و صنایع بورسی می گذارد، سهامداران فعلا ترجیح می دهند تا به اخبار این حوزه واکنشی از خود نشان ندهند و بیشتر منتظر تصیمات اقتصادی دولت باشند.

این روند باعث شده است تا در بازار امروز نیز اکثر شرکتها با افت قیمت مواجه شده و شرکتهای تاپیکو، نفت و گاز پارسیان، غدیر، بانک صادرات، پتروشیمی پردیس و گل گهر بیشترین تاثیر منفی را در شاخص بورس و رسیدن آن به کانال 62 هزار و 720 واحدی داشته باشند.این در حالی است که شرکتهای هلدینگ خلیج فارس، فولاد مبارکه و پالایشگاه اصفهان از شرکتهایی بودند که با رشد قیمت مانع از ریزش بیشتر شاخص شدند.

امروز هم شرکتهای کوچک و تک سهمی مورد توجه اهالی تالار شیشه‌ای قرار گرفتند به طوری که صنایع شیمیایی فارس، قند قزوین و سیمان ارومیه از شرکتهای دارای تقاضای خرید بودند و در مقابل بانک کارآفرین، ارتباطات سیار و سیمان اصفهان بیشترین تقاضای فروش را به خود اختصاص دادند.

در بازار امروز که با افت 78 واحدی شاخص به پایان رسید در مجموع 546 میلیون سهم به ارزش 136 میلیارد تومان داد و ستد شد و ارزش بازار سرمایه در همان عدد 271 هزار میلیارد تومان ایستاد.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا