ایروانی در گفت‌وگو با ماین نیوز مطرح کرد:

پیش‌بینی استقبال گسترده از سومین همایش سنگ آهن ایران

پیش‌بینی استقبال گسترده از سومین همایش سنگ آهن ایران

گروه معادن >سنگ آهن - مدیرکل دفتر نظارت امور معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت درباره برگزاری سومین همایش سنگ آهن و اینکه چه موضوعات مهمی باید در این همایش ارائه شود، اظهار کرد: بدون شک در سومین همایش سنگ آهن اطلاعاتی که در زمینه‌های مختلف این حوزه وجود دارد، مطرح خواهد شد.

عباسعلی ایروانی در گفت‌وگو با خبرنگار ماین نیوز بیان کرد: در شرایطی که بازار سنگ آهن با بحران مواجه بوده، چین نیز مصرف خود را کاهش داده و باعث شده تا قیمت‌ها در این بازار کاهش پیدا کند. از سوی دیگر برزیل و استرالیا نیز در چنین وضعیتی قیمت‌های خود را کاهش داده و میزان تولید را افزایش داده‌اند، در نتیجه بازار سنگ آهن با بحران مواجه شده است. با توجه به این موضوع و پیش‌‌بینی‌های صورت گرفته فکر نمی‌کنم در 2 سال آینده شاهد افزایش قیمت چندانی در حوزه سنگ آهن باشیم.

وی با اشاره به حضور مسئولان و فعالان سنگ آهنی در این همایش افزود: با توجه به اینکه در این همایش فعالان حوزه سنگ آهن و مسئولان مرتبط با این بخش در کنار هم حضور پیدا خواهند کرد، در نتیجه راهکارهای خوبی می‌تواند برای خروج از بحران پیش‌رو ارائه شود. در واقع با توجه به این موضوع سومین همایش سنگ آهن خروجی خوبی به همراه خواهد داشت.

ایروانی درباره استقبال از سومین همایش سنگ آهن ایران نیز اظهار کرد: بدون شک آنهایی که در این حوزه فعال بوده و با مشکل و بحران مواجهند از همایش استقبال خوبی خواهند داشت. از سوی دیگر باید به پتانسیل ایجاد شده در پساتحریم نیز توجه داشت. این موضوع می‌تواند استقبال از همایش را افزایش دهد. فعالان این حوزه می‌توانند در پساتحریم به رونق یافتن حوزه سنگ آهن کمک کرده و با افزایش فرآوری در معادن و افزایش ارزش افزوده علاوه بر افزایش درآمد از خسارت‌های وارده نیز جلوگیری کنند.

مدیرکل دفتر نظارت امور معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به تولید 55 میلیون تن فولاد در سال 1404 تصریح کرد: از دیدگاه عملی و اجرایی تحقق این رقم امکان‌پذیر خواهد بود و رسیدن به آن چندان غیرقابل دسترس نخواهد بود، اما باید به این نکته توجه داشت تولید 55 میلیون تن فولاد در 1404 بستگی به شرایط بازار آن زمان دارد. در واقع اگر تولید صورت بگیرد اما بازار تقاضا و امکان صادرات وجود نداشته باشد بدون شک تولید 55 میلیون تن فولاد در 1404 کاری بیهوده خواهد بود اما در صورت مهیا بودن شرایط این میزان تولید به راحتی انجام گرفته و وارد بازار خواهد شد.

به گزارش ماین نیوز، سومین همایش بین المللی انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن ایران با رویکرد نقشه راه نسل سوم سنگ آهن ایران (چالش ها و امیدها) با حضور مقامات کشوری، فعالان حوزه سنگ آهن اعم از معدنکاران، سرمایه گذاران، شرکتهای پیمانکاری، شرکتهای حمل و نقل و لجستیک، انبارداران، بانکها، شرکتهای بیمه، شرکتهای کارگزاری بورس، تشکلهای صنفی مرتبط و غیره، 9 آذر ماه امسال در مرکز همایشهای بین المللی صدا و سیما برگزار می شود.

محورهای سومین همایش بین المللی سنگ آهن ایران به شرح زیرند:

1) تحلیل شرایط کسب و کار سنگ آهن در چشم انداز 5 ساله
2) معرفی فرصت های سرمایه گذاری
3) جایگاه معدن و صنایع معدنی در قانون برنامه ششم توسعه
4) بهره وری در معادن با تکیه بر معدنکاری سبز و فناوری های نوین
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا