معاون طیب نیا اعلام کرد:

الزام کد شناسایی اصالت کالا در واردات از ۱۵ آذر

الزام کد شناسایی اصالت کالا در واردات از ۱۵ آذر

رئیس کل گمرگ گفت: از پانزدهم آذر ماه واردکنندگان کالا موظف هستند همراه با سایر اسناد مربوط به واردات، شناسه و کد معروف به imei اعلام کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، مسعود کرباسیان در حاشیه جلسه معاون اول رئیس جمهور با وزیر و معاونان وزیر اقتصاد افزود: با تعیین شناسه ای برای کالاها، مصرف کننده ها مطلع می شوند که این کالا از طریق قانونی وارد شده است، از نوع و کیفیت آن کالا مطمئن می شوند و کالا هم قابل رهگیری است.

رئیس کل گمرک ایران افزود: طبق قانون مقابله با قاچاق کالا و ارز با هماهنگی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و وزارت ارتباطات و وزارت صنعت معدن و تجارت مقرر شد گوشی های تلفن همراه وارداتی با این کد، شناسایی و قیمت گذاری شود.

وی با بیان اینکه این طرح، این امکان را برای خریداران فراهم می کند که با وارد کردن این شناسه بفهمند آیا کالای مورد نظر آنها به صورت رسمی آمده یا قاچاق وارد شده است، افزود: خوشبختانه پارسال با وجود افزایش فقط ۵ درصد واردات، درآمد ما ۶۵ درصد افزایش داشت.

رئیس کل گمرگ به کاهش جدی واردات خودرو اشاره کرد و گفت: واردات خودرو از تعرفه بیش از ۴۰ درصدی برخوردار است و پیرو آن درآمد ها باید کاهش یابد اما غیر از درآمدهای ناشی از واردات خودرو، شاهد افزایش درآمدهای گمرگی هستیم.

معاون وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه از زمان ممنوعیت واردات خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی سی که با مصوبه هیات دولت انجام شد، وارداتی از این خودروها نداشته ایم، تصریح کرد: فقط حدود ۱۰۰ دستگاه وانت و ۱۵ تا ۱۶ دستگاه خودروهای ویژه سفارتخانه با حجم موتور بالای ۲۵۰۰ سی سی وارد شده است.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا