نزول قیمت داخلی طلا همسو با اونس جهانی؛

سکه به مدار ۸۰۰ هزار تومان برمی گردد؟

سکه به مدار ۸۰۰ هزار تومان برمی گردد؟

در پی سقوط قیمت طلای جهانی به زیر ۱۱۰۰ دلار، بهای سکه در بازار نقدی و آتی بورس کالای ایران دیروز شنبه کاهش یافت.

 

 در پی سقوط قیمت طلای جهانی به زیر ۱۱۰۰ دلار، بهای سکه در بازار نقدی و آتی بورس کالای ایران دیروز شنبه کاهش یافت.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و بازار سرمایه (سنا) و به نقل از «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در جریان مبادلات دیروز در بهای ۹۰۹ هزار تومان معامله شد که نسبت به روز پنج شنبه ۱۰ هزار تومان کاهش داشته است. کارشناسان عنوان می کنند با توجه به اینکه پیش بینی روند بهای طلای طی هفته جاری جهانی نزولی است، احتمال سقوط قیمت سکه طلا در بازار داخل به کانال ۸۰۰ هزار تومان وجود دارد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر قطعه نیم سکه، ربع سکه و سکه گرمی هر کدام با کاهش دو هزار تومانی به ترتیب ۴۶۰، ۲۴۴ و ۱۶۶ هزار تومان معامله شده است.

افزایش ۳۹ درصدی حجم معاملات آتی

 از طرفی معاملات سکه در بازار آتی بورس کالای ایران نیز در این روز با افت بیش از یک درصدی مواجه شد، به طوری که سررسید آبان ماه با افت 1.47 درصدی و با نرخ ۹۱۰ هزار تومان معامله شد. سکه تحویل دی با قیمت ۹۱۴ هزار تومان به فروش رسید که کاهش 1.45 درصدی را به ثبت رساند. قرارداد تحویل اسفند نیز با قیمت ۹۱۸ هزار تومان معامله شد و افت 1.51 درصدی را در این روز تجربه کرد، این در شرایطی است که سکه تحویل اردیبهشت با قیمت ۹۲۶ هزار تومان مورد معامله قرار گرفت و کاهش 1.52 درصدی را نسبت به روز دوشنبه اخیر تجربه کرد.

همچنین حجم معاملات آتی سکه دیروز در بورس کالا به شش هزار و ۱۱۵ قرارداد و به ارزش بیش از ۵۶۵ میلیارد ریال رسید، این در شرایطی است که حجم معاملات آتی طی روز پنج شنبه اخیر به چهار هزار و ۳۷۱ قرار داد رسید که این نشان از رشد ۳۹ درصدی معاملات آتی سکه دارد.

به عقیده تحلیلگران بازارهای جهانی پس از آنکه آمارهای نشان داد که رشد فرصت های شغلی در آمریکا در ماه اکتبر سرعت گرفته و احتمالا فدرال رزرو در ماه دسامبر نرخ بهره را افزایش خواهد داد، ارزش سکه در بازار داخلی با روند نزولی رو به رو شد که انتظار می رود این روند تا پایان هفته جاری ادامه دار باشد.

 

 

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا