بورس پس‌از اجرای‌برجام چگونه‌رونق‌می‌گیرد؟

بورس پس‌از اجرای‌برجام چگونه‌رونق‌می‌گیرد؟

یک کارشناس بازار سرمایه معتقد است: انتظار نداریم در ماه‌های پایانی سال اتفاق خاصی در بازار سرمایه رخ دهد چراکه اثرات مثبت اجرایی شدن برجام، از سال آینده خود را نشان خواهد داد.

علی اسلامی بیدگلی پیرامون وضعیت بازار سهام، اظهار کرد: بازار سرمایه در شرایط فعلی در حالت انتظار به سر می‌برد و به نظر نمی‌رسد در این شرایط رکودی، اقتصاد کشور با رشد مواجه شود.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: اگر در پایان این ماه برجام اجرایی شود می‌توان امیدوار بود با ورود سرمایه‌های جدید در ماه‌های آینده، اقتصاد ایران با تحرک مواجه شود که در این صورت اثر مثبت خود را بر بازار سرمایه نشان خواهد داد. به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از اقتصاد، او افزود: با این وجود انتظار نداریم در این ماه‌های پایانی سال اتفاق خاصی در بازار سرمایه رخ دهد چراکه اثرات مثبت اجرایی شدن برجام از سال آینده خود را نشان خواهد داد.

این فعال بازارسهام معتقد است: نقش سیاست‌های دولت هم در این زمینه اثر گذار است و اگر نرخ بهره با توجه به نزولی بودن تورم کاهش چشم‌گیری پیدا کند قطعا شاهد رونق اقتصادی و به دنبال آن بهبود وضعیت بازار سرمایه خواهیم بود.

اسلامی بیدگلی در بخش دیگری از این گفت‌وگو به بررسی آثار سیاست‌های بسته ضد رکود در بازارسرمایه پرداخت و گفت: برخی از تصمیماتی که دولت در اقتصاد کشور اتخاذ می‌کند در روند سودآوری بنگاه‌های اقتصادی اثرات کوتاه‌مدت دارد. به طورمثال، تصمیمی که دولت در بسته ضد رکود درباره تامین مالی صنعت خودرو گرفت از دسته تصمیماتی است که اثر مقطعی و کوتاه‌مدت بر این بازار می‌گذارد.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: اما باتوجه به عمده مشکلاتی که در این صنعت به چشم‌ می‌خورد و از جمله مشکلات مالی، خودروسازان نمی‌توانند برای خروج از رکود در بلندمدت به اینگونه تصمیمات تکیه کنند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا