مخالفت آمریکا با تحویل اس300 به ایران

مخالفت آمریکا با تحویل اس300 به ایران

معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در واکنش به انتشار خبر آغاز روند تحویل سامانه دفاعی اس300 به ایران، مخالفت خود را با این مسأله اعلام کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، مارک تونر در نشست خبری اخبر خود در پاسخ به سوالی درباره بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با رئیس جمهور روسیه مبنی بر اینکه آمریکا به دنبال تسلط بر سوریه و سپس منطقه است، مدعی شد: ما برای یافتن یک راه‌حل صلح‌آمیز به ویژه در سوریه تلاش می‌کنیم تا این جنگ پایان یابد. ما پیش از این نیز شاهد اینگونه اظهارات بوده‌ایم.

تونر در ادامه این نشست در واکنش به انتشار برخی خبرها مبنی بر آغاز روند تحویل سامانه دفاعی موشکی اس300 به ایران گفت: ما پیشرفت‌هایی در این زمینه دیده‌ایم اما من اطلاعات بیشتری ندارم. تنها می‌توانم بگویم که ما پیش از این به طور شفاف مخالفت خود را با هرگونه فروش سامانه اس300 به ایران اعلام کرده‌ایم. وزیر امور خارجه نیز به طور خصوصی این موضوع را با سرگئی لاوروف همتای روس خود مطرح کرده است.

وی همچنین در پاسخ به سوال دیگری درباره برخی نگرانی‌ها نسبت به تأثیر اجرای برجام بر معاملات تجاری شرکت‌ها با ایران و تحریم‌های آنها به دلیل این معاملات، بیان کرد: سیاست ما این نیست که بر سر راه فعالیت‌های اقتصادی قانونی بایستیم و ما برنامه جامع اقدام مشترک را راهی برای توسعه این مسأله می‌دانیم، که در ازای پایبندی کامل ایران به تعهدات هسته‌ای‌اش طبق برجام فعالیت‌های قانونی تجاری گسترش یابد.

گفتنی است؛ ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز دوشنبه در سفر یک روزه‌اش به ایران با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب و حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا