نظرسنجی ایندیپندنت تغییر عقیده مردم بریتانیا درباره حضور در اتحادیه اروپا را نشان داد

خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا به دنبال حمله پاریس

خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا به دنبال حمله پاریس

اندرو گریس/گزارشگر

بر اساس نظرسنجی ماهانه که توسط ایندیپندنت صورت گرفته‌است بیش از نیمی از مردم بریتانیا خواستار خروج بریتانیا از اتحادیه اروپایی هستند. آن‌ها این خروج را Brexit یا خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا می‌نامند.

هر چه سن افراد بیشتر می‌شود تعداد بیشتری خواستار خروج می‌شوند اما افراد کم سن‌سال بین 18 تا 24 سال بیشتر خواستار ادامه حضور هستند. به طوریکه از سن پایین به بالا درخواست برای ترک اتحادیه از 31 درصد به 62 درصد می‌رسد

اما نکته جالب توجه این است که 2000 نفر از پاسخگویان که پس از حمله پاریس به این نظرسنجی پاسخ گفته‌اند، رأی به خروج داده‌اند که این مسئله می‌تواند هیجانات عمومی را درباره بحران مهاجرت اتحادیه اروپا نشان دهد.

سیاستمدارانی نظیر نیگل فراگ که با اتحادیه اروپا مخالف هستند بحران مهارجرت خاورمیانه به اروپا را به تروریسم مرتبط می‌دانند.

بر اساس نظرسنجی که صورت گرفته‌است 52 درصد خواستار خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا شده‌اند. اما 48 درصد باقی‌مانده موافق ادامه حضور بریتانیا در این اتحادیه هستند.

این در حالی است که نتایج این نظرسنجی در ماه‌های ژوئن و جولا کاملاً متفاوت بود. در آن ماه 55 درصد خواستار ادامه حضور بودند و تنها 45 درصد به خروج رأی داده بودند. نکته‌ای که این نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد این است که رابطه مستقیمی بین سن و درخواست خروج وجود دارد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا