مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون به تسنیم خبر داد

گشایش ال سی صادراتی برای تعاونی‌ها با کمک صندوق ضمانت تعاون

گشایش ال سی صادراتی برای تعاونی‌ها با کمک صندوق ضمانت تعاون

مدیر عامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری بخش تعاون با اشاره به تخفیف 30 درصدی کارمزد برای تعاونی‌های صادر کننده گفت:طرح‌های اشتغال‌زا،طرح‌های با محوریت کالاها و خدمات صادراتی، طرح‌های افزایش تولیدات داخلی نهاده‌ها و کالاهای اساسی محور کار صندوق است.

مهدی حسین‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم،به فعالیت های صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون اشاره کرده و افزود:  برای صادرکنندگان در وهله اول و به طور مستقیم با توجه به اعلام نیاز از طرف ایشان ضمانت نامه هایی را پس از اعتبارسنجی صادر می‌کنیم و به روش غیر مستقیم نیز صادر کنندگان می توانند از ضمانت نامه های صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون برای گشایش LC استفاده نمایند ، ضمن اینکه برای سرمایه در گردش نیز صندوق می تواند با تضمین معاملات تعاونی ها با شرکت های تأمین کننده، فرصت بهره وری از مواد اولیه و دستگاه ها را داشته باشند.

وی گفت: شرکت های صادرکننده در مرحله اعتبارسنجی از نمره بالایی برخوردار می شوند و به همین دلیل با وثیقه اندک نیز می توانند ضمانت نامه های لازم را دریافت نمایند و با توجه به اینکه شرکت های صادرکننده بازار جدیدی را برای کشور به وجود می آورند همواره از حمایت ها و اعتماد صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون برخوردار خواهند بود که ازجمله این حمایت ها می توان به تخفیف 30 درصدی کارمزد برای صادرات مطلوب و مستمر و تخفیف2.5 تا5 درصدی از وجه ضمان ده درصدی اشاره کرد.

مدیر عامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری بخش تعاون با اشاره به اینکه کارمزدی که برای ضمانت نامه در نظر گرفته ایم کمتر از نصف بانک‌هاست گفت:نمی گذاریم برای پرداخت کارمزد فشار به تعاونی ها وارد شود. به مشتریان خوش حساب پاداش 35 درصدی می دهیم.

وی در بیان الویت های صندوق گفت:طرح‌های تعاونی‌های دانش بنیان، طرح‌های اشتغال‌زا،طرح‌های با محوریت کالاها و خدمات صادراتی، طرح‌های افزایش تولیدات داخلی نهاده‌ها و کالاهای اساسی، طرح‌های مناطق محروم و کمتر توسعه یافته، طرح‌های حمایتی از صنایع مادر و طرح‌های ملی و طرح‌های اشتغال زا برای فارغ التحصیلان دانشگاهی بیکار و استعدادهای برتریعنی طرح‌های شرکت‌های تعاونی که دارای اشتغال‌زایی بیش از پنج نفر برای فارغ التحصیلان دانشگاهی بیکار را به همراه دارد، از الویت های این صندوق است.

انتهای پیام/

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا