طلا، نقره و پلاتین همچنان کف‌نشین

طلا، نقره و پلاتین همچنان کف‌نشین

در پی تقویت دلار و افزایش انتظارات در مورد بالابردن نرخ بهره توسط فدرال‌رزرو، روز سه‌شنبه، طلا و نقره در نزدیکی پایین‌ترین سطح خود در شش سال اخیر معامله شدند؛ در حالی که پلاتین کمترین قیمت هفت‌ساله خود را به ثبت رساند.

به گزارش رویترز، هر اونس طلا با رشدی 0.3 درصدی نسبت به جلسه گذشته یکهزار و 70 دلار و 90 سنت معامله شد ولی از کمترین مقدار هفته گذشته خود که پایین‌ترین سطح قیمتی طلا از فوریه 2010 بود فاصله چندانی نگرفت.
 
نقره بعد از افت 13.86 دلاری روز دوشنبه افتی 0.4 درصدی را تجربه کرد تا به کمترین مقدار خود از سال 2009 برسد. پلاتین نیز با ثبت قیمت 835 دلار و 55 سنتی به ازای هر اونس، کمترین قیمت خود را از دسامبر 2008 به ثبت رساند. به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از اقتصاد، رونالد لونگ، معامله‌گر ارشد در هنگ‌کنگ اعلام کرد: «معامله‌گران در انتظار افزایش نرخ بهره در ماه آینده هستند، بنابراین به آزادسازی طلاهای خود پرداخته‌اند. تنها تضعیف دلار موجب افزایش قیمت طلا خواهد شد.‌»

روز گذشته دلار با امید به افزایش نرخ بهره در ماه آینده، بالاترین ارزش خود را در هشت ماه اخیر به ثبت رساند. دلار قوی‌تر موجب گران‌تر شدن کالاهای اساسی برای دارندگان دیگر ارزها خواهد شد.
   
جان ویلیامز، رئیس فدرال‌رزرو سان‌فرانسیسکو روز شنبه با استناد به آمار اقتصادی آمریکا، اعلام کرده بود که افزایش نرخ بهره در نشست سیاست‌گذاری ماه آینده فدرال‌رزرو به شدت محتمل خواهد بود. آمار اشتغال بخش غیرکشاورزی منتشر شده در اوایل این ماه نیز به حمایت از قدرتمندتر شدن اقتصاد پرداخت.
 
لونگ افزود:‌ «تقاضای فیزیکی برای طلا موجب حمایت اندک از قیمت طلا برای زمان کوتاهی شده است.»

ادامه‌داشتن تقاضای قوی فیزیکی در منطقه آسیا به عنوان بزرگترین مصرف‌کننده، موجب توقف روند ریزشی قیمت طلا خواهد شد.  روز دوشنبه، دارایی‌‌ها در گلدتراست، بزرگترین صندوق معاملاتی طلا، به 655.69 تن رسید که کمترین مقدار از سپتامبر 2008 بوده است.
 
جیمز استیل، تحلیلگر HSBC اعلام کرد: «ضعف اخیر قیمت PGM ‌(فلزات گروه پلاتین) بیش از یک دلار بوده است. در حالی که قیمت در کوتاه‌مدت به سطح مقاومتی نزدیک می‌شود. ما معتقدیم که فلزات گروه پلاتین در حال عبور از این قیمت‌های پایین هستند.»

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا