معاون وزیر نیرو خبر داد:

تولید انبوه کنتورهای هوشمند از سال ۹۵/ تمام کنتورها هوشمند می شوند

تولید انبوه کنتورهای هوشمند از سال ۹۵/ تمام کنتورها هوشمند می شوند

معاون وزیر نیرو با اعلام اینکه تا پایان امسال ایران به جرگه کشورهای تولیدکننده انبوه کنتورهای هوشمند خواهد پیوست گفت: اوایل سال ۹۵ تمام کنتورهای مشترکان جدید و و کنتورهای موجود هوشمند می شوند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، هوشنگ فلاحتیان در حاشیه سی امین گردهمایی بین المللی برق در پژوهشگاه نیرو در جمع خبرنگاران گفت : تا پایان امسال ایران اسلامی به جرگه کشورهای تولیدکننده انبوه کنتورهای هوشمند خواهد پیوست. این محصول با استاندارد مشخصی تولید شده و قابلیت صادرات و رقابت در بازار جهانی را دارا است.

وی با بیان اینکه تمام کشورهای توسعه یافته و صنعتی نسبت به تبدیل تدریجی کنتورهای برق به کنتورهای هوشمند اقدام کرده اند، افزود: طبق برنامه ریزی هم قرار است اوایل سال 95 تمام کنتورهای مشترکان جدید هوشمند شوند. همچنین لوازم اندازه گیری و کنتورهای موجود نیز هوشمند خواهند شد.

به گفته این مقام مسئول در حالی کنتورهای هوشمند قابلیت قرائت از راه دور و تعرفه گذاری را دارند که کاهش تلفات برق در شبکه ها، کنترل مصرف مشترکان، جلوگیری از مصرف غیرمجاز برق، تامین برق مورد نیاز مردم با کیفیت مناسب و کاهش قیمت تمام شده برق، از مزایای نصب کنتورهای هوشمند است.

فلاحتیان خاطر نشان کرد: طی دو سال گذشته کوشش مضاعفی در این عرصه شده و وزارت نیرو نیز طی ماه های اخیر تعاملات و همکاری های لازم را با شرکت های تولیدکننده داخلی داشته است.

وی در بخش دیگری با بیان اینکه بیش از 21 هزار میلیارد تومان قرارداد احداث بخار نیروگاه های گازی مبادله شده  یا در حال انتقال است، ادامه داد: با این حجم سرمایه گذاری بازدهی کنونی نیروگاه ها از 37 به حدود 45 درصد خواهد رسید.

فلاحتیان افزود: شرکت تولید برق حرارتی و شرکت توانیر تصمیم دارند ظرف ماه های آینده به تدریج کارگاه نیروگاه های گازی قابل تبدیل به سیکل ترکیبی را عملیاتی سازند و صندوق توسعه ملی نیز در این زمینه همکاری خواهد کرد.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا