وزیر انرژی قطر:

کاهش قیمت گاز به ضرر کل اقتصاد جهانی است

کاهش قیمت گاز به ضرر کل اقتصاد جهانی است

وزیر انرژی قطر با اشاره به اینکه پس از بحران اقتصادی سال 2008 پیوستگی بین قیمت گاز و نفت کاهش پیدا کرد گفت: پس از آن با وجود کاهش قیمت نفت، قیمت گاز نیز منعکس کننده قیمت واقعی آن نیست و این امر موجب ضرر کل اقتصاد جهانی است.

محمد بن صالح الساده در اجلاس سران مجمع کشورهای صادرکننده نفت اظهار کرد: قطر بر لزوم باورمندی جهت گسترش پروژه‌های گاز طبیعی که به نفع آیندگان است تاکید دارد.

وی با تاکید بر اینکه این گاز سوخت بهینه ای برای کاهش آلودگی های محیط زیستی است تصریح کرد: بنابراین لازم است بخش رقابت گاز در مقابل سوخت‌های دیگر افزایش یابد.

وزیر انرژی قطر با اشاره به اجلاس تغییرات اقلیمی که به گفته وی در شرایط دشواری در روزهای آینده در پاریس برگزار می‌شود گفت: بنابراین کشورها باید مواضع یکسانی در زمینه‌های محیط زیستی در این اجلاس داشته باشند.

وی ادامه داد: این اجلاس موجب هماهنگی مطلوب و روابط درازمدت به وسیله گفت‌وگو در سطح سران کشورهای صادرکننده گاز می‌شود.

الساده با اشاره به اجلاس‌های گذشته سران کشورهای صادرکننده گاز خاطرنشان کرد: در این اجلاس‌ها گاز به عنوان سوخت مناسبی برای آینده شناخته شد و از نظر اعضا بهترین سوخت فسیلی برای کاهش نوسانات آب و هوایی و اقلیمی است و هنوز ما بر این ایده‌ها معتقدیم.

وی با اشاره به سرمایه گذاری‌های قطر در زمینه گازهای طبیعی تاکید کرد: بنابراین ما به سیاست‌های روشنی با هدف استفاده بهینه از پروژه‌های گازی نیازمندیم تا شرکای مطمئنی را در این زمینه پیدا کنیم.

وی بزرگترین چالش در زمینه بازارهای گاز را بحث مقرون به صرفه بودن پروژه ها دانست و گفت : ادامه کاهش قیمت گاز موجب کاهش سرمایه گذاری در نفت و گاز و درنتیجه عدم علاقه تولید کننده گازی برای اجابت به تقاضای بازار جهانی است که این امر در نهایت موجب ضرر کل اقتصاد جهان می‌شود.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا