معاون وزیر انرژی مصر:

70 درصد منابع انرژی جهان در اختیار اعضای GECF است

70 درصد منابع انرژی جهان در اختیار اعضای GECF است

رییس هیات مصری در سومین اجلاس سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز با تاکید بر این که 70 درصد منابع انرژی جهان در اختیار اعضای GECF است، ابراز امیدواری کرد که اعضای این مجمع با توسعه صنعت گاز، از فروش نفت خام فاصله بگیرند.

به گزارش خبرنگار ایسنا، شریف سوسه، معاون وزیر انرژی مصر در سومین اجلاس سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز گفت: دنیا به انرژی بیشتر و سوخت بیشتری نیاز دارد و به همین منظور ما به عنوان اعضای مجمع کشورهای صادرکننده گاز باید در کنار هم از چالش های دنیای انرژی مطلع تر باشیم.

وی با اشاره به این که این منبع انرژی از سوی جهان به عنوان سوختی پاک و سازکار با محیط زیست شناخته می شود، گفت: 70 درصد منابع انرژی جهان متعلق به اعضای این مجمع است و می‌توانیم نیازهای جامعه جهانی را تامین کنیم و باید بر مشکلات موجود فائق شویم. چالش های صنعت گاز و همچنین چالش های پالایش و صادرات گاز برای تامین نیاز جهان از جمله این چالش هاست.

رییس هیات مصری در نشست سران GECF ادامه داد: باید پروژه های مشترک و همکاری خود را توسعه دهیم تا با تامین منافع اعضای مجمع، منافع مصرف کنندگان نیز تامین شود. در این صورت می‌توانیم بسیار به آینده این صنعت امیدوار باشیم.

معاون وزیر انرژی مصر در ادامه گفت: امیدوارم گاز برای بهبود وضعیت جامعه جهانی استفاده شود و به تحقق پیوستن این رویا بسیار مهم است و کشورهای صادرکننده و واردکننده انرژی باید با کمک همدیگر به این صنعت کمک کنند. مصر در تلاش است با توسعه همه جانبه و غلبه بر فقر به کشوری توسعه یافته تبدیل شود و این منابع باید برای تامین تقاضای مردم خود مصر نیز به کار گرفته شود که امیدواریم به این چالش ها را پشت سر بگذاریم و باز هم پیش رویم.

وی با اشاره به این که مصر قراردادهای گازی زیادی در آبهای عمیق امضا کرده است، افزود: برنامه های اکتشافی بیشتری خواهیم داشت تا میادین جدیدی را کشف کنیم. اخیرا یکی از بزرگترین ذخایر گازی جهان در مصر به اکتشاف رسیده است که وضعیت تجاری ما را بهتر خواهد کرد و امیدواریم زیرساخت های لازم را برای بهبود وضعیت مصر در تجارت جهانی گاز تقویت کنیم.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که با توسعه صنعت گاز از فروش نفت فاصله بگیریم.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا