دبیر مجمع بین‌المللی انرژی خبر داد:

راه‌اندازی بانک داده‌های نفتی و گازی

راه‌اندازی بانک داده‌های نفتی و گازی

دبیر مجمع بین‌المللی انرژی با اشاره به ایجاد بانک داده‌های گازی و نفتی گفت: راه‌اندازی این بانک اطلاعاتی برای ایجاد توازن بین عرضه و تقاضا ضروری است.

به گزارش خبر نگار ایسنا، آلدو فلورس کوریگا - دبیر مجمع بین‌المللی انرژی - در اجلاس سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز اظهار کرد: سال گذشته در مسکو درخواست کردم که یک بانک اطلاعات و داده‌ها برای بازار گاز ایجاد شود و امسال این بانک داده‌ای در زمینه گاز و نفت ایجاد شده که برای توزان بین عرضه و تقاضا ضروری است.

او با اشاره به همکاری اوپک، اَپک و جی‌ئی‌سی‌اف در راه‌اندازی این بانک اطلاعاتی، عنوان کرد: مجمع کشورهای گازی این پیام را دارد که این کشورها آماده همکاری با کشورهای مصرف‌کننده هستند.

دبیر مجمع بین‌المللی انرژی ادامه داد: البته ممکن است در ابتدا دیدگاه‌های متناقض در سال‌های پیش‌رو کمابیش وجود داشته باشد اما در نهایت کشورهای تولیدکننده و مصرف‌کننده باید به یک دیدگاه مشترک برسند.

کوریگا همچنین خاطرنشان کرد: کشورها هرچه بیشتر متاثر از بحران تغییر اقلیم می‌شوند، بیشتر به سمت استفاده از انرژی‌های طبیعی به جای گازهای آلاینده می‌روند.

او افزود: اتکا به گاز طبیعی برای سال‌های آینده امری قابل رویت است.

وی در نهایت تصریح کرد که برای حسین عادلی که برای بار دوم به عنوان دبیر کل GECF انتخاب شد احترام زیادی قایل است و به همین منظور به ایران تبریک گفت.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا