دبیرکل اوپک در اجلاس GECF:

تامین نیاز انرژی جهان 10 تریلیون دلار سرمایه می‌خواهد

تامین نیاز انرژی جهان 10 تریلیون دلار سرمایه می‌خواهد

دبیرکل سازمانز کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) با تاکید بر این که باوجود توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر، نفت و گاز همچنان 50 درصد نیاز انرژی جهان را تامین خواهند کرد، گفت: تامین نیاز انرژی جهان تا 25 سال آینده 10 تریلیون دلار سرمایه می‌خواهد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، عبدالله سالم البدری - دبیرکل لیبیایی اوپک - در سومین اجلاس سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز (GECF) با اشاره به اینکه در دهه گذشته این مجمع بزرگ شده است، تصریح کرد: در اوپک به این موضوع به‌خوبی واقفیم که نیاز است تجربیات کشورهای صادرکننده و مصرف‌کننده انرژی با یکدیگر به اشتراک گذاشته شود.

او با اشاره به این که حق کشورها باید در قبال منابع طبیعی خود به رسمیت شناخته شود و گاز باید یک عامل ثبات بخش در مناطق جهان شود، ادامه داد: اهمیت ثبات در قیمت انرژی، بخصوص با تحولات اخیر بازار انرژی دوچندان نمایان شده است؛ دنیا به انرژی بیشتری در دهه‌های پیش رو نیاز خواهد داشت و جمعیت جهان در حال افزایش است و بسیاری از کشورها بیش از پیش به انرزی متکی هستند.

البدری با ذکر این نکته که بسیاری از کشورها هنوز برق ندارند و تا سال 2040 به انرزی های جدید نیاز پیدا خواهند کرد، تصریح کرد: نفت و گاز همچنان در کنار هم 50 درصد نیاز انرژی جهان را تامین خواهند کرد و تقاضای جهانی به 110 میلیون بشکه تا 2040 افزایش می‌یابد که که این امر نیازمند سرمایه‌گذاری 10 تریلیون دلار تا آن زمان خواهد بود.

دبیرکل اوپک ادامه داد: در پنج دهه گذشت عدد تقاضا همواره افزایش یافته است و این درحالی است که منابع طبیعی، سرمایه‌گذاری، محیط زیست و اقتصاد جهانی از مهم‌ترین چالش‌های حوزه انرژی در شرایط کنونی است.

البدری به اهمیت توسعه انرژی های پاک نیز اشاره کرد و افزود: در ماه آینده در نشستی جهانی به موضوع آلایندگی محیط زیست پرداخته خواهد شد. باید مطمئن شویم که می‌توانیم بسیار از یکدیگر یاد بگیریم و با افزایش وابستگی مشترک به یکدیگر، نیازمند تبادل تجربیات و گفت‌وگو با یکدیکر هستیم که این اجلاس نیز نشان دهنده این اهمیت است.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا