سرانه تولید ناخالص داخلی کره به حدود 37 هزار دلار در سال طی پنج سال آینده می رسد

پنج سال دیگر اقتصاد کره جنوبی به ژاپن می‌رسد

پنج سال دیگر اقتصاد کره جنوبی به ژاپن می‌رسد

یون جایانگ/گزارشگر

انتظار می‌رود سرانه تولید ناخالص داخلی کره به چیزی حدود 37 هزار دلار در سال طی پنج سال آینده برسد که این رقم بسیار به ژاپن نزدیک شده‌است.

اما در مورد اقتصاد یک کشور هر چقدر هم که سرانه تولید ناخالص داخلی یک کشور خوب باشد، نظر مردم در درجه اول اهمیت قرار دارد. در حقیقت ارزیابی مردم یک کشور از اقتصاد آن کشور وضعیت آن را بهتر از هر چیزی نشان می‌دهد

این ارقام از پیش‌بینی‌های صندوق بین‌المللی پول به دست آمده‌است. صندوق بین‌المللی پول اخیراً در گزارشی به چشم‌انداز اقتصاد جهان پرداخته‌است. البته در مورد بسیاری از کارشناسان اظهار کرده‌اند که مردم در وضعیت معمولی نمی‌توانند این تغییر را به خوبی احساس کنند چرا که آنها در انتظار بهبود کیفیت زندگی خود هستند.

برآوردها نشان می‌دهد سرانه تولید ناخالص داخلی کره جنوبی در سال 2020 چیزی حدود 36.750 دلار باشد که 31.4 درصد بالاتر از رقم آن در سال گذشته است.

در این مدت اقتصاد ژاپن به صورت بسیار کم و جزئی تغییر خواهد کرد.

این در حالی است که کمتر از یک دهه پیش، سرانه تولید ناخالص داخلی ژاپن حدود دو برابر کره جنوبی بود. در سال 2005 سرانه تولید ناخالص داخلی ژاپن 35.785 دلار بود در حالیکه این رقم در کره جنوبی چیزی حدود 18.658 دلار بود.

علاوه بر آن موسسه سوئیسی مدیریت توسعه، کره جنوبی را در مزینه توسعه‌ای در وضعیت مناسب‌تری نسبت به ژاپن قرار داده‌است. البته همه اینها در حالی است که اکثر کره‌ای‌ها تصور نمی‌کنند در پنج سال آینده وضع بهتری نسبت به ژاپن خواهند داشت. برخی از آنها حتی حاضرند به ژاپن مهاجرت کنند.

واقعیت این است که اگر ارز کره جنوبی (ون) همچنان باارزش‌تر بشود، ین ژاپن به طور قطع ضعیف خواهد شد.

اما در مورد اقتصاد یک کشور هر چقدر هم که سرانه تولید ناخالص داخلی یک کشور خوب باشد، نظر مردم در درجه اول اهمیت قرار دارد. در حقیقت ارزیابی مردم یک کشور از اقتصاد آن کشور وضعیت آن را بهتر از هر چیزی نشان می‌دهد. کره جنوبی می‌تواند تلاش بیشتری داشته باشد و موقعیت بهتری را برای مردم ایجاد کند.

منبع: کره‌تایمز

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا