تقاضای صربستان برای سرمایه‌گذاری مشترک با ایران در کشور ثالث

تقاضای صربستان برای سرمایه‌گذاری مشترک با ایران در کشور ثالث

رئیس مجلس شورای ملی صربستان خواستار سرمایه گذاری مشترک ایران و صربستان در کشورهای ثالث شد و گفت: افزایش روابط تجاری و توریستی در دستور کار قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا نعمت‌زاده در دیدار با ‌رئیس مجلس شورای ملی جمهوری صربستان با تاکید بر ضرورت تعمیق و گسترش روابط دو جانبه دو کشور گفت: باید تلاش کنیم تا با افزایش سطح مناسبات اقتصادی ایران وصربستان بتوانیم همپای روابط سیاسی به پیش رویم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: دو کشور از ظرفیت‌های فراوانی برخوردارند که باید بیش از پیش از آن توجه کرد و در این راستا باید تلاش شود تا در کمیسیون مشترکی که در دسامبر در ایران برگزار خواهد شد به تصمیمات خوبی دست یابیم.

وی با بیان اینکه توافقات متعددی بین دو کشور صورت گرفته است، تصریح کرد: امروز باید تلاش کنیم تا این توافقات در بخش اقتصادی و اجرایی آغاز شود. تجارت، ‌توریست و جهانگردی، ‌انجام سرمایه‌گذاری‌های مشترک در بخش‌های صنعتی و معدنی، ‌توسعه تعاملات در بخش کشاورزی، ‌ در بخش فرهنگی توسعه علمی و تحقیقاتی، ‌مبادله اساتید و دانشجویان در رشته های مختلف، ‌راه اندازی شرکت‌های مشترک در پروژه های زیربنایی چه در دو کشور یا کشور ثالث، ‌از زمینه های همکاری مناسبی است که می توانیم آنها را توسعه دهیم .

‌ «مایا گویکوویچ» رئیس مجلس شورای ملی جمهوری صربستان نیز در این دیدار ضمن ابراز تمایل از ارتقای سطح روابط و مبادلات اقتصادی دو کشور، تصریح کرد: تلاش خواهیم کرد تا علاوه بر افزایش سطح روابط پارلمانی دوجانبه، ‌بتوانیم روابط تجاری و توریستی خود با ایران گسترش دهیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر همکاری‌های دو کشور در سطح پایینی قرار دارد، ابراز امیدواری کرد که با برگزاری کمیسیون مشترک بتوانیم به توافق نامه های خوبی دست پیدا کنیم که در این بین سرمایه گذاری در کشور ثالث نیز یکی از محورهای مورد بررسی خواهد بود.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا