معاون امور اقتصادی شرکت شهرک های صنعتی کشور:

۸۰ درصد صنایع تولیدی گلستان کمبود نقدینگی دارند

۸۰ درصد صنایع تولیدی گلستان کمبود نقدینگی دارند

گرگان- معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی شرکت شهرک های صنعتی گفت: ۵۸ درصد صنایع گلستان با ظرفیت زیر ۵۰ درصد فعالیت می کنند و ۸۰ درصد این صنایع با کمبود نقدینگی رو به رو هستند. 

فرشاد مقیمی عصر دوشنبه در جلسه تودیع و معارفه مدیر عامل جدید شرکت شهرک های صنعتی گلستان اظهار کرد: از ۶۱۳ واحد صنعتی که در شهرک های صنعتی گلستان فعالیت می کنند ۵۸۰ واحد فعال هستند که با ظرفیت زیر ۵۰ درصد فعالیت می کنند و یکی از اولویت های ما باید راه اندازی مجدد این صنایع باشد.

وی تصریح کرد: دولت در حال حاضر ۳۰۰ میلیارد تومان ظرفیت ضمانت برای صنایع کوچک کشور ایجاد شده است که از طریق این صندوق حمایت صنایع کوچک بتوانیم این صنایع را احیا کنیم.

مقیمی با بیان این که ۳۶ هزار واحد صنعتی در شهرک های صنعتی کشور مستقر هستند گفت: در استان گلستان ۲۲ شهرک صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی وجود دارد.

وی افزود: نکته قابل توجه این است که کمتر از ۶ شهرک صنعتی در استان بیشتر مورد استقبال تولید کنندگان و صنایع است و این در حالی است که میزان اراضی در اختیار این شهرک های مورد استقبال کمتر از ۱۰۰ هکتار است.

وی افزود: باید تلاش کنیم شهرک صنعتی اترک با توجه به منطقه آزاد و ویژگیهای منحصر به فرد زودتر به بهره برداری برسد و زمینه جذب سرمایه گذار و به ویژه سرمایه گذاران خارجی فراهم شود.

مقیمی با اشاره به کاهش واگذاری زمین در استان گلستان در بحث شهرک ها گفت: در حالی که باید میزان واگذاری زمین ها در سال جاری در گلستان به ۳۵ هکتار می رسید اما این واگذاری ها کمتر از ۸ هکتار در سال ۹۴ بوده است و حتی ۴ هکتار از سال های قبل نیز فسخ قرارداد شده است.

تنزل رتبه شرکت شهرک های گلستان در کشور

وی با اشاره به ارزیابی شرکت شهرک های استان گفت: شرکت شهرک های کشور در سه گروه ارزیابی می شود که شرکت استان در گروه سوم قرار دارد و رتبه شرکت شهرک ها در گروه سوم رتبه ۶ است و در کل کشور رتبه استان به ۲۶ رسیده است که اصلا رتبه مناسبی نیست و باید شرایط مطلوب تری برای استان ایجاد شود.

مقیمی خطاب به مدیر عامل جدید شرکت شهرک های استان گفت: یکی از موضوعات مورد توجه برای استان منطقه اترک است که در ارزیابی ها نیز منظور می شود و مساله دوم تشکیل شرکت های خدماتی در استان است که در کشور تعداد این شرکت ها به ۲۳۷ عدد رسیده است ولی گلستان سهم نیم درصدی ا ز این شرکت ها دارد.

بانک صنایع کوچک در کشور ایجاد می شود 

وی تصریح کرد: نباید در استان در جاهایی که سرمایه گذار وجود ندارد سرمایه ها را بلوکه کنیم، باید در شهرک هایی که مورد استقبال است کیفیت خدمات را بیشتر کنیم.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی شرکت شهرک های صنعتی کشور در این جلسه افزود:در برنامه ششم توسعه موضوع بانک صنایع کوچک به تصویب رسیده است که این بانک یک تجربه جهانی است و شرایط بهتری برای ارائه تسهیلات به صنایع کوچک ارائه می دهد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا