معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار در گفت‌وگو با تسنیم:

رویکرد وزارت کار درباره صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر تغییر کرد

رویکرد وزارت کار درباره صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر تغییر کرد

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به برنامه‌های کارآفرینی وزارت کار گفت:نظارت بر حسن اجرای آیین‌نامه ایجاد مراکز مشاوره، اطلاع رسانی و خدمات کارآفرینی و ساماندهی دفاتر کارآفرینی از برنامه‌های وزارت کار است.

حسن طایی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، درباره برنامه های وزارت کار درباره توسعه کارآفرینی گفت:در بازارهای اقتصادی دانش، فناوری، خلاقیت، نوآوری و کارآفرینی سرلوحه همه برنامه‌ها قرار دارد و توسعه اقتصادی دنیای امروز بر پایه همین مؤلفه‌هاست.

وی درباره صندوق های سرمایه گذاری خطرپذیر برای توسعه کارآفرینی در کشور افزود: طی چند سال اخیر رویکرد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این زمینه تغییر کرده و این مهم را بیش از پیش مورد توجه قرار داده است. تهیه نقشه توسعه کارآفرینی کشور، کمک برای ایجاد سازمان نظام کارآفرینی کشور، برنامه ریزی برای ایجاد صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر از جمله برنامه‌ها برای توسعه کارآفرینی است.

وی به ضرورت برنامه عملیاتی برای ترویج آموزش کارآفرینی در وزارت کار اشاره کرد و اظهار داشت: در این زمینه فعالیت های زیادی نیز صورت گرفته است.

طایی همچنین مطالعه و طراحی بانک اطلاعات کارآفرینان کشور را از دیگر برنامه ها خواند و بیان کرد: نظارت بر حسن اجرای آیین‌نامه ایجاد مراکز مشاوره، اطلاع رسانی و خدمات کارآفرینی و ساماندهی دفاتر کارآفرینی دستگاه‌های اجرایی از برنامه های وزارت کار است.  ساماندهی و نظارت بر کانون‌های کارآفرینی کشور یکی دیگر از برنامه‌های توسعه اشتغال و کارآفرینی است که برای این منظور اقدامات زیادی صورت گرفته که امیدوارم بتوانند نقش خودشان را به خوبی ایفا کنند.

معاون اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت:کارآفرینی موضوعی فرابخشی و فرا دستگاهی و شامل ابعاد مختلف اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است و اجرای موفق برنامه ها و اثربخشی حداکثری آنها منوط به فضای اقتصادی و اجتماعی کشور است.برای گسترش فرهنگ کارآفرینی، عنصر دانایی نقش موثری در فضای اقتصادی ایفا می‌کند و عزم ملی و تعامل تمامی دستگاه‌های اجرایی راهگشا و شتاب دهنده توسعه کارآفرینی است.

 انتهای پیام/

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا