رویترز:

طلا نزدیک کف قیمت 6 ساله رسید

طلا نزدیک کف قیمت 6 ساله رسید

تهران-ایرنا- خبرگزاری رویترز اعلام کرد: کاهش قیمت طلا روز دوشنبه ادامه داشت و به کف قیمت 6 ساله که هفته گذشته بازار آن را تجربه کرده بود، نزدیک شد.

به گزارش گروه اقتصادی ایرنا به نقل از رویترز، افزایش نرخ برابری دلار در مقابل سایر ارزها و اظهارات خوشبینانه مقامهای بانک مرکزی آمریکا در مورد افزایش احتمالی نرخ بهره در این کشور در ماه آینده از عوامل کاهش قیمت طلا در روز جاری اعلام شد.
قیمت تحویل فوری یا نقدی طلا در ساعت 06:44 صبح امروز به وقت گرینویچ در بازار لندن 0.7 درصد کاهش یافت و به یکهزار و 70.01دلار در هر اونس رسید و این سیزدهمین روز در طی 16 روز کاری اخیر است که قیمت طلا در بازار لندن کاهش یافت.
قیمت طلا هفته گذشته در بازار لندن به یکهزار و 64.95 دلار در هر اونس رسید که کمترین قیمت از فوریه 2010 تا کنون است.
پس از آنکه آمار منتشر شده در اوایل ماه نوامبر نشان داد که سطح اشتغال آمریکا افزایش پیدا کرده ، گمانه زنی ها در مورد افزایش نرخ بهره در این کشور قوت گرفت.
سطح اشتغال، مهمترین شاخصی است که افزایش آن نشان دهنده پیشرفت وضعیت اقتصادی محسوب می شود و اظهارات خوشبینانه مسئولان بانک مرکزی آمریکا نیز این حدس و گمان ها را تقویت کرد.
بانک مرکزی آمریکا که به منظور تقویت اقتصاد این کشور نرخ های بهره را تا نزدیک صفر کاهش داده ، با بهبود اقتصاد این کشور، در نظر دارد برای نخستین بار در 10 سال گذشته اقدام به افزایش نرخ های بهره کند.
افزایش نرخ های بهره موجب افزایش نرخ برابری دلار در مقابل سایر ارزها شده و قیمت کالاهایی مانند طلا که بر حسب دلار قیمت گذاری می شوند ، برای خریداران گران شده و تقاضا برای آنها را کاهش می دهد.
نرخ برابری دلار امروز در برابر مجموعه 6 ارز اصلی یورو، ین ژاپن، دلار کانادا، فرانک سوییس، کرون نروژ و پوند انگلستان، به بالاترین سطح خود در هفت ماه گذشته نزدیک شد.
افزایش نرخ برابری دلار موجب کاهش قیمت طلا می شود، زیرا این دو در خلاف حهت یکدیگر حرکت می کنند.
همچنین در بازار لندن امروز در ساعت یاد شده، قیمت تحویل فوری هر اونس نقره با 1.8 درصد کاهش به 13.91 دلار، پلاتین با 0.7 درصد کاهش به 845.24 دلار و پالادیوم با 1.7 درصد کاهش به 550.25 دلار رسید.
بازار کامکس نیویورک نیز در ساعت یاد شده هر اونس طلا با 0.7 درصد کاهش به قیمت یکهزار و 69.3 دلار و نقره با 1.3 درصد کاهش به قیمت 13.9 دلار معامله شد.
کارشناسان اقتصادی براین باورند که قیمت طلا امسال به علت بی ثباتی ناشی از عدم مشخص شدن جدول زمان بندی نخستین افزایش نرخ بهره بانکی آمریکا در نزدیک به یک دهه گذشته، کاهش یافت.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا