حاشیه های خواندنی از اجلاس سران گازی

حاشیه های خواندنی از اجلاس سران گازی

از حدود ساعت ١٢ ظهر خیابان‌های شمالی تهران نیمه‌تعطیل بود و با حضور نیروها برای تأمین امنیت این اجلاس مهم این بخش از پایتخت چهره تازه‌ای به خود گرفته بود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از شهروند ، هر چند قرار بود سومین اجلاس سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز حدود ساعت ١٥ آغاز شود، اما با تأخیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه این اجلاس یک ساعت دیرتر شروع شد.
این درحالی بود که سران ٨ کشور دیگر عضو به‌موقع در محل اجلاس حاضر شده بودند. تعداد خبرنگاران، فیلمبرداران و گزارشگران روسی نیز در محل برگزاری اجلاس بیش از سایر کشورها بود. خبرنگاران با تلفن‌هایی در دست مدام درحال ارسال خبر بودند. به استثنای سه غول بزرگ گازی جهان (ایران، روسیه و قطر) بقیه کشورهای عضو این اجلاس در مقایسه با آنان ذخایر اندکی در اختیار دارند. در ادامه برخی از حاشیه های این رویداد را می خوانید:
 پوتین چهارمین سخنران این اجلاس بود و هنگام سخنرانی سعی کرد وزن خود را در این اجلاس بالا ببرد. او در میانه سخنرانی خود را قطع کرد و گفت: آیا صحبت‌های من ترجمه می‌شود؟ ترجمه قطع شده است. روحانی در پاسخ او گفت که صحبت‌هایش به‌طور کامل ترجمه شده است. پس از این وقفه کوتاه بلافاصله پوتین با تأکید بر قدرت خود در منطقه، به میزان ذخایر و سهم خود از بازار گاز جهان اشاره کرد.
 تقاضای سرمایه‌گذاری از سوی کشورهایی مثل بولیوی و گینه یکی از نکات برجسته در حاشیه این رویداد بود.
 اجلاس سران کشورهای صادرکننده گاز (GECF) با حدود یک ساعت تأخیر آغاز شد؛ چرا که پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه به دیدار رهبر معظم انقلاب رفته بود.
- چینش هیأت‌ها بر اساس حروف الفبایی بود.
 هیأت‌های همراه سران با تلفن‌های همراه و تبلت عکس و فیلم از سخنرانی رئیس‌جمهوری ایران گرفتند.
 خبرنگاران نشریات و رسانه‌های روس حضور پر رنگی در این نشست داشتند.
 نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا، تنها مقام ارشدی بود که به همراه همسر خود حضور دارد.
 رئیس هیات جمهوری آذربایجان میانه سخنانش اعلام کرد که با زبان روسی راحت تر است و با این زبان به سخنرانی ادامه داد.
  قزاقستان به عنوان عضو ناظر حمایت خود را از احداث هرگونه خط لوله و صادرات گاز اعلام کرد.
 وزیر اقتصاد هلند به آینده درخشان ایران در بازارجهانی اشاره کرد. همچنین به اهمیت گاز در آینده اشاره کرد که  بازارها را به هم مرتبط خواهد کرد.  او همچنین به  لزوم توجه به میادین دریایی کوچک‌تر و تشویق صنایع کوچک به استفاده از گاز طبیعی و ذخیره سازی اشاره داشت.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا