عضو هیئت مدیره فولاد قاین:

کمبود آب مهم ترین مشکل مجتمع فولاد قاینات است

کمبود آب مهم ترین مشکل مجتمع فولاد قاینات است

گروه صنایع معدنی >فولاد - عضو هیئت مدیره مجتمع فولاد قاینات با بیان اینکه تاکنون در این پروژه 530 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده، گفت: در حال حاضر 6 حلقه چاه آب داریم که این چاه‌ها آب مورد نیاز پروژه را تأمین نمی‌کند و کمبود آب یکی از مهم‌ترین مشکلات این پروژه است.

به گزارش ماین نیوز، علی اکبر فلاحتی ظهر امروز در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید خراسان جنوبی اظهار داشت: طرح مجتمع فولاد قاین شامل دو واحد متصل است که محصول اسفنجی آن با 82 درصد پیشرفت فیزیکی و واحد فولادسازی با 38 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با بیان اینکه دیگر بخش‌های جانبی این مجتمع فولاد 49 درصد پیشرفت دارد، افزود: از ابتدای سال 94 تاکنون 2.6 دهم درصد پیشرفت فیزیکی داشته و 16 میلیارد تومان به این مجتمع اختصاص یافته است.

عضو هیئت مدیره مجتمع فولاد قاین با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون کل پروژه 65 درصد پیشرفت فیزیکی داشت، گفت: از ابتدای امسال این پروژه به بخش خصوصی واگذار شد و مشکلات در بخش فاینانس چین رفع و رجوع شد وبا راه افتادن فاینانس بودجه پروژه حل می‌شود.

فلاحتی با بیان اینکه برای راه‌اندازی فاز نخست این کارخانه آب را به عنوان ماده خنک کننده نیاز داریم، افزود: از ابتدای این پروژه توافقاتی با شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی برای تأمین آب بسته شد و مقرر شد آب منطقه ای 3 حلقه چاه به صورت توافقی به ما بدهد و با تعداد چاه‌هایی که ما داریم جمع آن به 6 چاه می‌رسد اما هنوز کمبود آب یکی از مهم ترین مشکلات این پروژه است.

وی با اشاره به راه‌اندازی فاز نخست کارخانه فولاد قاین اظهار داشت: راه اندازی فاز نخست آن سه ماه اول سال آینده است و از یک ماه دیگر کارهای تست آبگیری مخازن را انجام می‌دهیم.

عضو هیئت مدیره مجتمع فولاد قاین گفت: مخازن آب در مجتمع های فولاد بسیار حیاتی است و وجود 6 حلقه چاه کفاف مورد نیاز ما نیست که باید در این راستا تصمیم‌گیری‌هایی اتخاذ تا بهره‌گیری لازم فراهم شود.

نماینده بخش خصوصی مجتمع فولاد قاین نیز گفت: این طرح در ابتدای کار دولتی بوده اما از ابتدای سال به بخش خصوصی واگذار شده و موضوع آب جزو مهم ترین بخش این پروژه است.

محمد حسن نژاد افزود: آبی که تأمین می‌شود باید برای دوران بهره برداری از آن استفاده شود واگر آب ندارد، یکی از وظایف دولت است که تأمین کننده آب برای کارخانه باشد و هنگامی که مشکل آب حل نشد، دولت چگونه می‌تواند پروژه را به بخش خصوصی واگذار کند.

وی با بیان اینکه کل سرمایه‌گذاری تاکنون 530 میلیارد تومان بوده است، اظهار داشت: آب جایگاه زیاد برای این پروژه دارد که باید تدابیری اتخاذ شود.

در این کارگروه مقرر شد رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با شرکت آب منطقه‌ای جلساتی برای تأمین آب مجتمع فولاد قاین برگزار کند.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا