افزایش سرمایه صندوق ضمانت سرمایه گذاری در دولت تدبیر و امید

افزایش سرمایه صندوق ضمانت سرمایه گذاری در دولت تدبیر و امید

گرگان - معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرک های صنعتی ایران گفت: با حمایت دولت اکنون صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک هزار و 70 میلیارد ریال سرمایه دارد.

به گزارش ایرنا فرشاد مقیمی عصر دوشنبه در مراسم تکریم و معارفه مدیر شرکت شهرک های صنعتی استان گلستان در گرگان بدون اشاره به جزئیات آمار و اعتبار افزود: افزایش سرمایه این صندوق در دو سال اخیر با پی گیری از طریق سازمان و وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت و حمایت ها و مصوبه دولت تدبیر و امید بوده است.
وی اضافه کرد: حمایت از تولیدکنندگان و صنعتگران حوزه صنایع کوچک و همچنین توسعه سرمایه گذاری در این بخش جزو سیاست های اصلی و مهم دولت تدبیر و امید در عرصه اقتصاد کشور بوده و با حمایت همه جانبه دولت، مشکلات صنایع کوچک در بخش تولید، تامین مواد اولیه و تجهیزات با ارائه خدمات و ضمانت نامه های صندوق مرتفع می شود.
وی اضافه کرد: این صندوق بیش از 5 هزار میلیارد ریال ظرفیت جذب سرمایه را دارد و تاکنون دو هزار میلیارد ریال آن در حمایت از صنایع کوچک جذب شده است.

* اطلاعات مکانی 30 هزار هکتار از شهرک های صنعتی وارد سامانه شده است
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرک های صنعتی ایران گفت: تاکنون اطلاعات مکانی 30 هزار هکتار از مساحت شهرک های صنعتی برای جستجوی آسان سرمایه گذاران برای انتخاب زمین در شهرک ها و رفع واسطه گری به منظور سرمایه گذاری وارد سامانه (GIS) شده است.
مقیمی با بیان اینکه 36 هزار واحد صنعتی در 267 شهرک صنعتی کشور فعال است، افزود: بهره برداری رسمی از طرح (GIS) در سفر آتی استانی رئیس جمهوری مورد بهره برداری خواهد گرفت.
سامانه اطلاعات مکانی (GIS) به عنوان علم مدیریت اطلاعات مکانی قادر است ابزارهای مناسب جهت رفع مشکلات و پیچیدگی های تعیین مکان بهینه را در اختیار تصمیم گیرندگان صنعتی قرار دهد.

* حدود سه هزار واحد صنعتی در دست ساخت 80 درصد پیشرفت دارند
مقیمی افزود: اکنون حدود سه هزار واحد صنعتی در دست ساخت در شهرک های صنعتی کشور از پیشرفت فیزیکی 80 درصدی برخوردارند همچنین 28 هزار ایجاد ساختمان واحد صنعتی برای فعالیت در شهرک های صنعتی در دست پی گیری است که با بهره برداری از آن دست کم برای حدود 58 هزار نفر ایجاد شغل خواهد شد.

* رتبه 26 گلستان در بخش صنعت کشور
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرک های صنعتی ایران گفت: در ارزیابی انجام شده، گلستان در بخش صنعت رتبه 26 استانی کشور را داراست که شایسته این استان نیست.
وی افزود: طبق ارزیابی انجام شده توسط این سازمان، گلستان در گروه 3 قرار گرفته است و در این گروه 9 استان وجود دارد که در بین آنها جایگاه گلستان رتبه 6 است و این رتبه در سال های 92 و 93 نیز تکرار شده است.
وی اضافه کرد: انتظار می رود استان گلستان در رونق صنعت و سرمایه گذاری بهتر از گذشته شود.

*منطقه آزاد تجاری در گلستان ظرفیت بسیار خوب برای رونق است
مقیمی ادامه داد: ایجاد منطقه آزاد تجاری در شمال استان گلستان با دسترسی آسان به نقطه مرزی، فرودگاه و خط ریلی و بندر دارای ظرفیت بسیار مناسب برای رونق اقتصادی منطقه است.
وی افزود: ایجاد منطقه آزاد اینچه برون در گلستان در بهترین منطقه دردست ایجاد است که در پی آن ایجاد شهرک صنعتی می تواند نقش به سزایی در جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی داشته باشد.
وی اضافه کرد: جذب سرمایه گذار خارجی در شهرک صنعتی منطقه آزاد تجاری استان گلستان باید یکی از اولویت های شرکت شهرک های صنعتی استان باشد.
وی همچنین با اشاره به وجود 613 واحد فعال در 22 شهرک صنعتی گلستان، گفت: اکنون 480 واحد صنعتی در این شهرک ها با 58 درصد ظرفیت خود فعالیت دارند.
وی با بیان اینکه کمبود نقدینگی باعث شده 80 درصد واحدهای صنعتی شهرک های صنعتی گلستان زیر ظرفیت به فعالیت ادامه می دهند از مسئولان ارشد استان خواست برای رونق واحدهای صنعتی حمایت خود را بیش از گذشته افزایش دهند.

* گلستان نیازمند به توجه به رونق اقتصاد صنعتی دارد
همچنین در این مراسم معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری گلستان گفت: این استان در شرایط کنونی نیازمند توجه برای سرمایه گذاری در رونق اقتصاد صنعتی را دارد.
محمود ربیعی افزود: با سرمایه گذاری در اقتصاد صنعتی گلستان می توان کمک به عقب ماندگی به جا مانده از گذشته را جبران کرد.
وی اضافه کرد: برای رونق اقتصاد صنعتی گلستان نیاز به تفاهم و همراهی مسئولان دستگاه ها و تغییر همراه با تحول با استفاده از تمامی ظرفیت ها به ویژه بخش خصوصی و توجه دقیق به رعایت اصل 44 براساس توصیه های رهبر معظم انقلاب مبتنی بر اقتصاد مقاومتی را داریم.
وی گفت: امروز دیگر نباید نسخه توسعه استان گلستان را فقط به نام کشاورزی بست بلکه باید با شرایط روز برای توسعه آن اقدام کرد و ضمن کمک به کشاورزی، گردشگری و صنعت را در استان رونق دهیم.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی گلستان نیز با اشاره به این که حوزه صنعت نقش مهمی در توسعه پایدار دارد، گفت: در این استان نیز باید به این مهم توجه ویژه شود.
حجت اله خلیل زاده صورتی افزود: در حوزه رونق صنعت گلستان ضعف فراوانی داریم و نمونه بارز آن رتبه 26 استانی و ساماندهی نیافتن (GIS) در شهرک های صنعتی است ولی با ظرفیت های بسیار خوبی که داریم می توان با کار کارشناسی درست، فضای رو به رشد صنعت را در استان مدیریت کرد و رونق شرکت شهرک های صنعتی استان را به سال های رونق خود بازگرداند.
وی همچنین به ایجاد منطقه آزاد تجاری در شمال گلستان اشاره کرد و گفت: سرمایه گذاری در این منطقه بسیار لازم است زیرا پایگاه اصلی صنعت بزرگ استان گلستان محسوب می شود و فقر محرومیت از صنعت و اشتغال استان را به خوبی حل خواهد کرد.
وی سرمایه گذاری برای ایجاد زیرساخت در منطقه آزاد تجاری را هزار و 500 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: این در حالیست که در 6 سال اخیر فقط 150 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.
وی اضافه کرد: انتظار است مجموعه مدیریت استان گلستان نگاه ویژه به رونق صنعت در استان داشته باشند تا از ظرفیتی که در حال فراهم شدن است نهایت بهره را برد.
در پایان این مراسم از خدمات 21 ماهه مدیر سابق شرکت شهرک های صنعتی استان گلستان
با اهدا لوح تقدیر به عمل آمد.
استان گلستان با یک میلیون و 850 هزار نفر در شمال کشور قرار دارد که امرار معاش ساکنان این استان بیشتر از طریق کشاورزی انجام می شود.
استان گلستان ضمن داشتن کشتزارهای حاصل خیز، با کشور ترکمنستان همسایه است که ظرفیت بسیار مناسب برای جذب سرمایه گذار خارجی را دارد.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا