گشایش بازارهای سهام آسیایی با صعود کلید خورد

گشایش بازارهای سهام آسیایی با صعود کلید خورد

بیشتر بازارهای سهام آسیایی روز جاری در پی رشد قوی هفته گذشته وال استریت و اشاره رییس بانک مرکزی اروپا به احتمال گسترش تدابیر محرک مالی در این منطقه، صعود کردند.

به گزارش ایسنا، هانگ سنگ هنگ کنگ تغییر چندانی نداشت و در 22748.63 واحد ایستاد در حالیکه کسپی کره جنوبی با 0.8 درصد افزایش، به 2004.80 واحد رسید. شاخص شانگهای کامپوزیت با 0.4 درصد افزایش، به 3644.70 واحد و اس اند پی/ای اس ایکس 200 استرالیا با 0.4 درصد افزایش به 5276.40 واحد رسید. بازارهای ژاپن به مناسب تعطیلات رسمی بسته بودند. بازارهای سهام تایوان، تایلند، اندونزی و فیلیپین صعود کردند در حالیکه سنگاپور با افت مواجه شد.

سرمایه گذاران با اظهارات روز جمعه ماریو دراگی، رییس بانک مرکزی آمریکا که عنوان کرد در صورت نیاز برای پشتیبانی از احیای اقتصادی، در گسترش تدابیر محرک مالی تردید نخواهد کرد دلگرم شدند. سخنرانی ماریو دراگی در مجمع بانکی در فرانکفورت، بیانیه‌های قبلی را که از سوی بازارها به عنوان چراغ سبز برای تصویب اقدامات جدید بانک مرکزی اروپا در نشست سوم دسامبر این بانک تعبیر شده بود، تقویت کرد.

فعالیت اقتصادی در 19 کشور اروپایی که عضو منطقه یورو هستند در سه ماهه سوم امسال نسبت به سه ماهه پیش 0.3 درصد رشد کرد که کمتر از حد مطلوب بود. بانک مرکزی اروپا در نشست آینده خود ممکن است برنامه 1.1 تریلیون یورویی خرید اوراق قرضه را افزایش دهد یا نرخ سپرده بانکی را کمتر کند.

بازارهای سهام آمریکا هفته گذشته با صعود شرکتهای خرده فروشی و فناوری و فروکش کردن هیجان سرمایه گذاران پس از حملات تروریستی پاریس، بهترین عملکرد هفتگی را در سال جاری میلادی داشتند. شاخص داوجونز اینداستریال اوریج روز جمعه 0.5 درصد و استاندارد اند پورز 500 به میزان 0.4 درصد و نزدک کامپوزیت 0.6 درصد صعود کرد.

داوجونز هفته گذشته 3.4 درصد و استاندارد اند پورز 3.3 درصد صعود داشت.

بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، سرمایه گذاران به تدریج برای افزایش نرخهای بهره از سوی بانک مرکزی آمریکا در دسامبر آماده می‌شوند. نگرانی سرمایه گذاران بابت احتمال ریزش قیمتهای سهام در نتیجه بالا رفتن نرخهای بهره بوده است اما بنظر می‌رسد با این ایده کنار آمده اند و افزایش نرخها را علامت مثبتی ارزیابی می‌کنند که بانک مرکزی آمریکا معتقد است اقتصاد این کشور به اندازه کافی قوی شده است.

به گفته تحلیلگران، بازارهای مالی به فراتر از نخستین افزایش نرخهای بهره چشم دوخته اند و به این موضوع معطوف شده اند که بانک مرکزی تاکید دارند روند عادی سازی نرخها به سوی بسیار تدریجی انجام خواهد گرفت.

در بازارهای کالا، نفت خام آمریکا در معاملات الکترونیکی بازار بورس کالای نیویورک با 82 سنت کاهش، به 41.08 دلار در هر بشکه رسید. نفت برنت که قیمت مبنای معاملات جهانی است، در بازار لندن 47 سنت کاهش یافت و به 44.19 دلار در هر بشکه رسید.

هر اونس طلا برای تحویل فوری یک درصد کاهش یافت و به 1067 دلار رسید.

در بازارهای ارزی، دلار در برابر ین ژاپن افزایش یافت و از 122.79 به 123.21 ین رسید. یورو تحت تاثیر دورنمای گسترش سیاست پولی آسان در اروپا، به کمترین قیمت در هفت ماه گذشته نزول کرد و از 1.0649 به 1.0610 دلار رسید.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا