وضع دشوار بازار نفت از زبان نواک

وضع دشوار بازار نفت از زبان نواک

وزیر انرژی روسیه با اشاره به اینکه در بازار نفت عرضه از تقاضا پیشی گرفته است، اعلام کرد که بازار جهانی نفت اکنون با وضعی دشوار روبروست.

به گزارش خبرنگار ایسنا، آلکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه در جمع خبرنگاران در حاشیه اجلاس جی‌یی‌سی‌اف در تهران گفت: اکنون بازار نفت با وضعی دشوار روبروست و عرضه از تقاضا فراتر رفته است.

نواک بهترین و کارآمدترین راه را برای بازگرداندن توازن به بازار در بلند مدت، بهره گیری از ابزارهای بازار، دانست و ادامه داد: باید اجازه دهیم عرضه و تقاضا خود هماهنگ شوند.

وی با اشاره به اینکه رشد عرضه نفت به اندازه گذشته نیست و در برخی موارد، حتی شاهد افت ارزش تولید هستیم، عنوان کرد: در همین حال، رشد تقاضا ادامه دارد و حدود یک و نیم میلیون بشکه در سال افزایش می یابد. به همین دلیل است که ممکن است بازگشت توازن به بازار کمی طول بکشد.

وزیر انرژی روسیه با اشاره به رایزنی نزدیک این کشور با تولیدکنندگان نفت اوپک و غیر اوپک، از حضور نمایندگان این کشور در نشست کارشناسی اوپک در میانه ماه دسامبر سال جاری میلادی در وین، پایتخت اتریش، خبر داد.

نواک در واکنش به هدفگیری بازارهای سنتی نفت روسیه از سوی عربستان، گفت: این وظیفه وزارت انرژی نیست که درباره مقصد فروش نفت تصمیم بگیرد، بلکه شرکت‌های خصوصی بر پایه قراردادهای بلند مدت و کوتاه مدت و معیارهای اقتصادی درباره این مسئله تصمیم می گیرند که نفت خام را در کجا به کار ببرند.

وی با تاکید بر اینکه شکرت‌های خارجی باید بر وضعیت تولید تمرکز کنند، تصریح کرد: شرایط بازار عرضه را تعریف می کند.

وزیر انرژی روسیه تأکید کرد که تصاحب بازارهای سنتی نفت روسیه آسان نخواهد بود، زیرا پالایشگاه‌های مشتریان این کشور، برای فراوری نفت خام روسی طراحی شده‌اند.

نواک در این براه خاطرنشان کرد: دوران اتحادهای سنتی به در بازار نفت به پایان رسیده است و اکنون پالایشگاه‌ها از نفت با کیفیت‌های مختلف استفاده می‌کنند و هر پالایشگاهی از نفت خام استفاده می‌کند.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا