یک مقام بانک مرکزی اعلام کرد:

چک خودروسازان با تکمیل مدارک نقد می‌شود

چک خودروسازان با تکمیل مدارک نقد می‌شود

یک مقام مسئول بانک مرکزی از وصول چک خودروسازان درصورت کامل بودن مدارک مربوط به تسهیلات ۲۵ میلیون تومانی خرید خودرو خبر داد و گفت: امروز مجدداً این موضوع را به بانک‌ها متذکر شدیم.

میرمحمد صادقی در گفتگو با مهر گفت: بانک مرکزی برای تامین مالی ۱۱۰ هزار دستگاه خودرویی که با خودروسازان در راستای طرح تحریک تقاضا و اعطای وام 25 میلیون تومانی تفاهم شده است، هیچ مشکلی ندارد.

مدیر کل اعتبارات بانک مرکزی افزود: براساس تفاهم اولیه، مقرر شده بود که خودروسازان یا نمایندگی های ذیربط آنها مدارک و مستندات کامل به شرح لیست مشتریان، چک‌های ظهرنویسی شده توسط خودروسازان به انضمام مشخصات خودروسازان و همچنین سایر مدارک هویتی و شناسایی و... را ارائه کنند.

وی ادامه داد: برهمین اساس، خودروسازان این مدارک را باید به بانک‌ها تحویل دهند و بعد از آن، بانک‌ها صحت و کامل بودن مدارک را احراز می‌کنند و سپس مدارک برای بانک مرکزی ارسال خواهد شد تا این بانک نسبت به تامین مالی اقدام کند.

این مقام مسئول در بانک مرکزی خاطرنشان کرد: این در حالی است که برخی از نمایندگی ها و خودروسازان این مدارک را به طور کامل تحویل ندادند؛ مانند ظهرنویسی چک‌ها که انجام نشده بود، ضمن اینکه شرط اصلی و لازم این است که مدارک به صورت کامل و طبق تفاهم نامه های اولیه در اختیار بانک مرکزی قرار بگیرد.

میرمحمد صادقی در عین حال خاطرنشان کرد: امروز مجدداً به بانک‌ها تاکید کردیم، در صورتی که مدارک و مستندات را به صورت کامل دریافت کردند، نسبت به کارهای بعدی اقدامات لازم را انجام دهند.

خبرنگار مهر همچنین از بانک مرکزی کسب اطلاع کرد که این بانک امروز طی گزارشی به ۵ بانک نحوه تامین منابع مالی ۱۱۰ خودرو را متذکر شده است، بر این اساس ۴ بانک صادرات، ملی، سپه و تجارت هر یک ۲۵ هزار خودروی ثبت نامی و بانک خصوصی پارسیان ۱۰ هزار خودروی ثبت نامی را تامین مالی خواهند کرد.  

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا