بانک مرکزی امروز بخشنامه کرد

آغاز وصول چک خودروسازان در 5 بانک

آغاز وصول چک خودروسازان در 5 بانک

باخبر شدیم، بخشنامه نقد شدن چک خودروسازان به 5 بانک ابلاغ شده و 4 بانک صادرات، ملی، سپه و تجارت هر کدام 25 هزار خودرو و بانک پارسیان هم 10 هزار خودرو را تخصیص اعتبار می کنند.

طرح فروش خودرو با وام 25 میلیون تومانی در قالب بسته خروج از رکود 18 آبان ماه آغاز شد و خودروسازان ظرف شش روز 125 هزار دستگاه خودرو را به فروش رساندند. همین امر باعث شد تا بانک مرکزی اعلام کند که فقط تخصیص اعتبار 110 هزار خودرو را انجام می‌دهد و مابقی را خود خودروسازان باید متقبل شوند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، اطلاعیه بانک مرکزی در 24 آبان ماه باعث شد تا طرح فروش خودرو با وام 25 میلیونی توسط دو شرکت ایران خودرو و سایپا به اتمام برسد. اما از آن تاریخ تاکنون خودروسازان با اعلام اینکه ما تمام مدارک و چک‌های وصولی از مردم را به بانک مرکزی ارائه کرده‌ایم می‌گویند بانک مرکزی تاکنون با وجود گذشت 10 روز از اتمام این طرح هنوز یک فقره از چک‌ها را نقد نکرده است.

این موضوع باعث شد تا پیگیری‌هایی را از بانک مرکزی انجام دهد که باخبر شدیم امروز بانک مرکزی با ارسال بخشنامه‌ای به 4 بانک دولتی و یک بانک خصوصی چگونگی تقسیط اعتبارات وام 25 میلیونی خودرو را اعلام کرده است. براساس این بخشنامه هر یک از بانک‌های صادرات، ملی، سپه و تجارت اعتبار 25 هزار دستگاه خودروها را انجام و بانک خصوصی پارسیان نیز 10 هزار دستگاه خودرو را تخصیص اعتبار خواهد کرد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا