تقاضای غول روسی آلومینیوم جهان برای حضور در ایران

تقاضای غول روسی آلومینیوم جهان برای حضور در ایران

شرکت روسال، غول روسی آلومینیوم جهان به تازگی تقاضای حضور در طرح های توسعه صنعت آلومینیوم ایران کرده است.

 

به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران،‌ مدیران بلند پایه این شرکت روسی در دیداری با رییس هیات عامل ایمیدرو برای اجرای طرح های صنعت آلومینیوم به ویژه در تولید پودر آلومینا از نفلین سینیت و ارایه فناوری آن اعلام آمادگی کرده اند. این مذاکره برای استفاده از فناوری تولید پودر آلومینا از ماده معدنی نفلین سینیت صورت گرفت که طرح آن در شهرستان سراب استان آذربایجان شرقی واقع شده است.
اندرو اِسترلیگُف رییس بخش خارجی شرکت روسال، تنها چند روز پیش از سومین اجلاس سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز در ایران و حضور ولادیمیر پوتین رییس جمهور این کشور در تهران، پیشنهاد فوق را به ایمیدرو ارایه داده است. در پایان این دیدار، دو طرف مقرر کردند در سفر رییس جمهوری روسیه به ایران، موضوع فوق را به صورت مذاکره مطرح و پیگیری کنند.
«روسال» دومین شرکت تولیدکننده آلومینیوم در جهان است که چرخه تولید بوکسیت،‌ آلومینا،‌ آلومینیوم و آلومینیوم آلیاژی را در اختیار دارد. این شرکت در سال 2014 با 3.6 میلیون تن آلومینیوم در جایگاه دوم جهان قرار گرفت. رتبه نخست تولید این فلز در اختیار چالکو چین با تولید 3.8 میلیون تن است.
روسال طی دهه اخیر همزمان با اوجگیری تحریم ها از طرح های ایران در صنعت آلومینیوم خارج شده بود و اکنون از آمادگی خود برای همکاری با ایران خبر داده است.
یکی از اولویت های ایمیدرو افزایش ظرفیت تولید آلومینا برای تامین نیاز کارخانه های جدید آلومینیوم در ایران است که بخشی از این طرح ها با استفاده از دانش فنی و سرمایه شرکت های خارجی به اجرا در می آید. در برنامه ششم توسعه قرار است ظرفیت تولید این فلز در ایران به 800هزار تن و در چشم انداز 20 ساله به 1.5 میلیون تن ارتقا یابد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا