استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد:

مسئولان دستگاه های اجرایی خرید محصولات استانی را جدی بگیرند

مسئولان دستگاه های اجرایی خرید محصولات استانی را جدی بگیرند

بیرجند- استاندار خراسان جنوبی گفت: خرید محصولات استانی توسط همه دستگاه‌ها جدی گرفته شود تا تولیدات افزایش و به اشتغال پایدار استان کمک شود.

وجه اله خدمتگزار پیش از ظهر دوشنبه در کارگروه رفع موانع تولید استان، اظهار کرد: اگر دستگاه‌ها در اجرای پروژه‌ها از تولیدات استانی استفاده کنند در راستای تولید محصول، کاهش بیکاری، افزایش اشتغال و جذب سرمایه‌گذاران کمک شایانی می‌شود.

وی با بیان اینکه باید سازوکار اجرایی برای طرح‌ها در نظر بگیریم، بیان کرد: اگر همه دستگاه‌ها بر اساس ساختاری که در اختیارشان است در حل مشکلات تلاش کنند به جایی نمی‌رسند، بلکه باید سازوکار اجرایی تعریف کنند.

خدمتگزار با اشاره به پروژه سیمان باقران، اظهار کرد: تلاش همه مسئولان بر این است که این کارخانه در آینده‌ای نزدیک راه‌اندازی شود.

وی افزود: راه‌اندازی کارخانه سیمان باقران با توجه به اینکه در منطقه مرزی قرار دارد، باعث اشتغال و ماندگاری روستاییان در آن منطقه می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به پروژه‌های در حال احداث، اظهار کرد: همچنین تلاش‌ها بر این است که مجتمع های در حال احداث به سامان رسیده  تا سرمایه‌گذاری انجام‌شده در آن پروژه نتایج و تأثیر خوبی بر منطقه داشته باشد.

خدمتگزار با بیان اینکه در شرایط امروزی خراسان جنوبی با مشکل کم آبی رو به رو است، بیان کرد: حل مشکل کمبود آب در سه استان سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی جدیت و تلاش مضاعفی را می‌طلبد.

وی ادامه داد: هر استانی در سطح کشور به‌نوعی با مشکلات خاص خود مواجه هستند که باید همه دستگاه‌ها برای حل آن با قاطعیت تلاش کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی نیز در این کارگروه با اشاره به مصوبات کارگروه قبلی رفع موانع تولید استان، بیان کرد: در کارگروه گذشته ۱۱ مصوبه تصویب شد که برخی از این مصوبه‌ها انجام‌شده و برخی نیز در دست  اقدام است.

سید نعمت‌الله حقیقی با بیان اینکه مصوباتی که در کمیته‌های بررسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان رفع نمی‌شود، در این کارگروه ارائه می‌شود، اظهار کرد: تاکنون در این کمیته‌ها ۷۰ پرونده مطرح شده است.

وی ادامه داد: در این راستا ۲۵ جلسه برگزارشده و ۶۷ در صد از مصوبات نیز اجرایی شده است.

دشت نمکزار خواف برای تأمین آب پروژه فولاد قاین آزاد شود

مدیرعامل آب منطقه‌ای خراسان جنوبی نیز در این جلسه با اشاره به تأمین آب پروژه فولاد قاین، بیان کرد: تاکنون در راستای تأمین آب ساخت پروژه فولاد قاین دو حلقه چاه خریداری و یک حلقه چاه نیز به آنها واگذار شده است.

حسین امامی افزود: با توجه به اینکه دشت خضری قطب کشاورزی و دشتی بحرانی است، پیشنهاد داده‌شده که برای تأمین آب از دیگر موارد مانند پمپ آب استفاده کنند.

وی با بیان اینکه باید حافظ منافع مردم و ایجاد اشتغال باشیم، اظهار کرد: پیشنهاد می‌شود که محدوده دشت نمکزار خواف که در فاصله ۳۵ کیلومتری این پروژه است، برای تأمین آب پروژه فولاد قاین آزاد شود.

اختصاص بالغ بر ۷ میلیارد تومان تسهیلات به شهرک های صنعتی

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان جنوبی در این کارگروه، اظهار کرد: در سال جاری میزان هفت میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات به شهرک های صنعتی استان داده‌شده است.

عباس جرجانی با بیان اینکه از این میزان چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان پرداخت شده است، بیان کرد: میزان اعتبارات در قبال طرح‌ها، مقدار ناچیزی است.

وی از اختصاص هزار میلیارد تومان اعتبار دولتی به بخش خصوصی خبر داد و افزود: برای جذب این اعتبار تمام واحد های صنعتی در شهرک های صنعتی و خارج از شهرک نیز معرفی‌شده‌اند.

بنا به گفته مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان جنوبی ۲۸۰ واحد صنعتی در شهرک‌ها و محدوده آنها وجود دارد.

مدیرعامل پروژه سیمان باقران هم در این جلسه از پیشرفت ۹۲ درصدی این پروژه خبر داد و افزود: برای احداث این پروژه ۱۰۳ میلیارد تومان تسهیلات ریالی مصوب شده که ۱۵ میلیارد تومان از این اعتبار هنوز تخصیص نیافته است.

محمدرضا موسوی افزود: همچنین ۲۴ میلیون یورو تسهیلات ارزی برای احداث این پروژه مصوب شده است.

وی با بیان اینکه فاز نخست پروژه سیمان باقران در سه هفته آینده به اتمام می‌رسد، اظهار کرد: امید است با تخصیص کامل اعتبارات، این پروژه تا پایان سال جاری راه‌اندازی شود.

موسوی ادامه داد: بخش آسیاب سیمان نیز در حال انجام بوده و پست برق اصلی نیز تا سه هفته آینده برقرار می‌شود.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا