یک کارشناس انرژی اظهار کرد

سه شرکت نفتی که با کاهش قیمت سود می‌کنند را بشناسید

سه شرکت نفتی که با کاهش قیمت سود می‌کنند را بشناسید

متیو دی‌لالو/کارشناس انرژی

از سال گذشته که بهای نفت به بیش از نصف خود سقوط کرده‌است، اکثر تولیدکنندگان نفت جهان در حال دست‌وپا زدن برای نجات یافتن هستند. اما در این بین دسته دومی نیز وجود دارد که تلاش می‌کند بهای نفت را روی مرز خاصی پایین نگه دارد تا بتواند به جریان سرمایه‌گذاری خود ادامه دهد. در نهایت اما گروه سومی وجود دارد که می‌توان آن‌ها را شرکت‌های نفتی طبقه نخبه نامید چرا که از محیط و شرایط فعلی سود می‌برند. در حقیقت آن‌ها هم به سرمایه‌گذاری خود ادامه داده‌اند و هم تولید خود را ارتقا داده‌اند. در بالای این لیست، سه شرکت قرار دارند: سان‌کور انرژی، اوسیس پترولیوم و اکسون‌موبیل. اما راز موفقیت آن‌ها چیست؟

نقطه مشترک هر سه شرکتی که در سقوط قیمت نفت همچنان سود می‌کنند در کاهش هزینه‌هاست

شرکت سان‌کور انرژی در سه ماهه نخست تا سوم سال جاری 5.5 میلیارد دلار سرمایه داشته‌است. این شرکت از 2.7 میلیارد دلار خود برای رشد و توسعه پروژه‌های جدید استفاده کرده‌است.علاوه بر آن موفق شده‌است 875 میلیون دلار نیز سرمایه جذب کند. به راحتی می‌توان گفت که سان‌کور انرژی از شرایط موجود نفع می‌برد.

راز موفقت آن نیز ساده است. این شرکت مدل‌های کسب‌وکار و مدل‌های تجاری خود را بهبود بخشیده و به جذب سرمایه‌های جدید کمک کرده‌است. علاوه بر آن هزینه‌های خود را به کمترین میزان خود رسانده‌است. قیمت حفاری نفت شنی سان‌کور انرژی به کمترین میزان خود از سال 2007 تا کنون رسیده‌است.

شرکت اوسیس پترولیوم نیز مانند سان‌کور انرژی موفق شده‌است هزینه‌های خود را پایین نگه دارد و به الماس باکن تبدیل شود. هزینه عملیات در این شرکت بین 30 تا 35 درصد کل است.

شرکت نفت اکسون‌موبیل نیز که لقب کرگدن بزرگ نفتی را به خود گرفته‌است، تا به این لحظه از سال 26 میلیارد دلار سرمایه جاری دارد. علاوه بر آن 1.6 میلیارد دلار نیز فروش کالا داشته‌است.

این شرکت 20 میلیارد دلار برای حفظ و توسعه تولید خود اختصاص داده‌است. این شرکت مدل‌های تجاری متنوعی دارد که به موفقیت آن کمک بسیاری کرده‌است. مهم‌ترین نکته در مورد اکسون این است که این شرکت می‌تواند فشار زیادی به عرضه‌کنندگان و بخش خدمات خود وارد بیاورد تا سقف هزینه‌هایش را کاهش دهد.

نقطه مشترک هر سه شرکتی که در سقوط قیمت نفت همچنان سود می‌کنند در کاهش هزینه‌هاست.

منبع: موتلی فول

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا