تایلند خواستار واردات نفت از ایران شد

تایلند خواستار واردات نفت از ایران شد

معاون وزیر نفت از درخواست تایلند به منظور واردات نفت خام از ایران در دوران پساتحریم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دور جدید مذاکرات نفتی ایران و تایلند امروز با انجام گفتگوهایی بین امیرحسین زمانی نیا معاون امور بین الملل وزیر نفت ایران و "سوویت مائه میسینی" معاون وزیر بازرگانی تایلند به میزبانی تهران انجام شد.

امیرحسین زمانی نیا در تشریح محور مذاکراتی نفتی انجام شده با طرف تایلندی گفت: تایلند در این مذاکرات برای خرید نفت از ایران در پساتحریم اعلام آمادگی کرد.

معاون وزیر نفت با بیان اینکه نیاز روزافزون تایلند به انرژی باعث شد آنها خواستار دریافت نفت خام از ایران شوند، تصریح کرد: تایلند می تواند دروازه ورود ایران به کشورهای اتحادیه ملل جنوب شرق آسیا (آ سه آن) باشد.

این مقام مسئول با اعلام اینکه در این دیدار فرصت های سرمایه گذاری و همکاری مشترک دو کشور پیش از اجلاس کمیسیون اقتصادی ایران - تایلند که با حضور معاون نخست وزیر تایلند اوایل سال آینده برگزار می شود مورد بررسی قرار گرفت، اظهار داشت: در این دیدار علاوه بر معاون وزیر بازرگانی و سفیر این کشور نمایندگانی از شرکت سیام گاز و شرکت پی تی تی تایلند هم حضور داشتند.

به گفته معاون وزیر نفت فرصت‌های سرمایه گذاری ایران برای معاون وزیر بازرگانی تایلند تشریح شد و آنها آمادگی خود را برای همکاری با ایران اعلام کردند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا