صادرات سنگ آهن از بندر چابهار به چین

صادرات سنگ آهن از بندر چابهار به چین

‌مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان گفت: به زودی و برای نخستین بار صادرات سنگ آهن از بندر چابهار توسط سرمایه گذار بخش خصوصی انجام خواهد شد.

به گزارش بولتن نیوز، سیاوش رضوانی، افزود: قرار است در فاز نخست 10 هزار تن سنگ آهن از طریق بندر چابهار صادر شود و سپس به 30 هزار تن در ماه برسد.

رضوانی بیان کرد: بر اساس چشم انداز تعیین شده توسط سرمایه گذار بخش خصوصی طی شش ماه آینده صادرات سنگ آهن از چابهار به 300 هزار تن درسال خواهد رسید.

وی عنوان کرد: بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته صادرات سنگ آهن در گام نخست به کشور چین و بعد‌ به هندوستان انجام خواهد شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان گفت: این سرمایه گذار قرار است در فاز دوم، فرآورده‌های کنسانتره شامل مشتقات فلزی را به کشورهای چین و هند صادر کند.

وی افزود: سرمایه‌گذار بخش خصوصی هم اکنون در حال دپو کردن سنگ آهن‌ها به منظور شروع صادرات ظرف یک ماه و نیم آینده است.

رضوانی در ادامه تصریح کرد: تمام سنگ آهن لازم جهت صادرات از معادن استان سیستان و بلوچستان تامین می‌شود.

وی گفت: صادرات سنگ آهن سایر معادن کشور به دلیل دوری راه و هزینه بالای حمل و نقل برای صادرکنندگان از صرفه اقتصادی برخوردار نیست.

این مقام مسئول در استان سیستان و بلوچستان تاکید کرد: مسافت کم بندر چابهار با معادن سنگ آهن سیستان و بلوچستان، سرمایه گذاران را برای صادرات این محصول به چین ترغیب کرده است.

به گفته وی، مسافت بندر چابهار تا معادن استان سیستان و بلوچستان حدود 234 کیلومتر است که فاصله نسبتاً کمی برای انتقال سنگ آهن به بندر چابهار محسوب می‌شود.

مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: امیدواریم ظرف 6 ماه آینده شاهد رسیدن تناژ صادرات سنگ آهن به ظرفیت 300 هزار تن باشیم.

وی در ادامه بیان کرد: همچنین بر اساس مذاکرات صورت گرفته با سرمایه گذار بخش خصوصی قرار است تا پایان سال جاری، موضوع صادرات قیر از بندر چابهار نهایی شود.

وی به افزایش چشمگیر صادرات از طریق بندر چابهار به کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس و دریای عمان اشاره کرد و گفت: قصد داریم صادرات از طریق بندر چابهار را بیش از پیش توسعه دهیم.

رضوانی در ادامه گفت: هنوز کشورهای هدف برای صادرات قیر به آنها اعلام نشده است، اما به زودی این موضوع اجرایی خواهد شد تا صادرات از طریق بندر چابهار بیش از پیش توسعه یابد.

وی در ادامه از افزایش میزان صادرات در بندر چابهار از ابتدای سال جاری تا کنون خبر داد و گفت: بر این اساس صادرات کلینکر از ابتدای سال تا کنون 111 هزار تن بوده است.

این مقام مسئول در استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: این آمار حاکی از رشد 256 درصدی صادرات از طریق بندر چابهار در سال جاری است.

به گفته این مقام مسئول، در استان سیستان و بلوچستان، کلینکر( مواد اولیه سیمان) به کشورهای عمان و قطر صادر شده است.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا