وزیر انرژی روسیه در تهران چه گفت؛

خط و نشان روس‌ها برای عربستان/ تصاحب بازار نفت روسیه آسان نیست

خط و نشان روس‌ها برای عربستان/ تصاحب بازار نفت روسیه آسان نیست

وزیر انرژی روسیه با بیان اینکه تصاحب سهم و بازار نفت روسیه توسط عربستان کار آسانی نیست، گفت: عرضه از تقاضا در بازار نفت پیشی گرفته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، آلکساندر نواک وزیر انرژی روسیه در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت عرضه و تقاضا در بازار جهانی نفت، گفت: در حال حاضر بازار نفت با وضعی دشوار روبروست و عرضه از تقاضا پیشی گرفته است.

وزیر انرژی روسیه با اعلام اینکه بهترین و کارآمدترین راه برای بازگرداندن توازن به بازار در بلندمدت این است که با بهره گیری از ابزارهای بازار، اجازه دهیم عرضه و تقاضا هماهنگ شوند، تصریح کرد: هم اکنون رشد عرضه نفت به اندازه گذشته نیست و در برخی موارد، حتی شاهد افت تولید هستیم.

این مقام مسئول افزود: در همین حال، رشد تقاضا ادامه دارد و حدود ۵۰۰ هزار بشکه در سال افزایش می یابد؛ به همین دلیل است که ممکن است بازگشت توازن به بازار کمی طول بکشد.

وزیر انرژی روسیه با اشاره به رایزنی نزدیک این کشور با تولیدکنندگان نفت اوپک و غیر اوپک، از حضور نمایندگان این کشور در نشست کارشناسی اوپک در میانه ماه دسامبر سال جاری میلادی در وین پایتخت اتریش خبر داد.

نواک در واکنش به هدف گیری بازارهای سنتی نفت روسیه از سوی عربستان، بیان کرد: این وظیفه وزارت انرژی نیست که درباره مقصد فروش نفت تصمیم بگیرد بلکه شرکت‌های خصوصی بر پایه قراردادهای بلند مدت و کوتاه مدت و معیارهای اقتصادی درباره این مسئله تصمیم می‌گیرند.

با این حال، این مقام روس تأکید کرد که تصاحب بازارهای سنتی نفت روسیه آسان نخواهد بود، زیرا پالایشگاه های مشتریان این کشور، برای فراوری نفت خام روسی طراحی شده اند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا