اتفاقات دومین روز از مجمع گازی تهران +جدول

اتفاقات دومین روز از مجمع گازی تهران +جدول

مجمع کشورهای صادرکننده گاز که چند روزی است، بزرگانش در تهران گرد هم آمده‌اند، دیروز شاهد اتفاق‌های دیگری بود.

 سومین اجلاس مجمع کشورهای صادرکننده گاز که برخی آن را اوپک گازی می‌خوانند، چند روزی است که به میزبانی تهران در حال برگزاری است. در این اجلاس کشورهای عضو مجمع به تهران آمدند تا با تبادل اطلاعات در حوزه گاز، مسائل این حوزه را رصد کنند. بسیاری معتقدند که این مجمع در واقع اوپک گازی است اما برخی دیگر این‌گونه می‌گویند که اوپک به دنبال تاثیرگذاری در بازار است اما این مجمع هدف دیگری دارد و قصد تاثیرگذاری در بازار جهانی گاز را ندارد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از اقتصاد، در دو روز برگزاری اجلاس در سطوح مختلف، اتفاق‌های مختلفی از جمله تعیین تکلیف دبیرکلی مجمع و برگزاری اجلاس در سطح وزارتی صورت گرفت. روز گذشته این اجلاس در شرایطی به کار خود ادامه داد که در انتظار برگزاری اجلاس در روز دوشنبه یعنی امروز بود و بسیاری از روسای جمهور و یا وزرای کشورهای عضو، دیروز و امروز به تهران آمدند.

روز گذشته اما روز پر ترددی بود به گونه‌ای که روسای جمهور ونزوئلا، نیجریه، عراق و نخست وزیر الجزایر وارد تهران شدند. تهران البته شاهد مهمانان دیگری نیز برای این اجلاس بود، چرا که دبیرکل اوپک و دبیرکل مجمع جهانی انرژی برای حضور در این اجلاس به تهران آمدند.

برهمین اساس نیز دیدارهایی در حاشیه این مجمع، در سطوح مختلف انجام شد. شاید مهم‌ترین آن، دیدار رئیس‌جمهور ترکمنستان با رهبری بود. در عین حال، زمانی‌نیا معاون زنگنه نیز با معاون وزیر بازرگانی تایلند دیدار کرد و وزیر نفت ایران با وزیر نفت عمان به بحث و گفت‌وگو نشست.

امروز نیز این اجلاس در سطح بزرگ‌تری برگزار می‌شود. ‌آن‌طور که خبرها نشان می‌دهد مهمان بزرگ اجلاس گازی در روز دوشنبه، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه است که قرار بود صبح امروز به تهران وارد شود.

همه اتفاق‌های دومین روز از مجمع کشورهای صادرکننده گاز

 

 

 

 

 

ورود رئیس‌جمهور ترکمنستان و دیدار با رهبری

 

 

دیدار رئیس‌جمهور ایران با همتای ترکمنستانی

 

 

 

 

 

 

ورود رئیس‌جمهور ونزوئلا تهران

 

 

 

 

 

 

ورود دبیر کل اوپک و دبیرکل مجمع جهانی انرژی به تهران

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ورود رئیس‌جمهور نیجریه به تهران

 

 

ورود نخست وزیر الجزایر به تهران

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ورود رئیس‌جمهور عراق به تهران

 

 

دیدار وزیر نفت ایران با همتای عمانی

 

 

 

 

 

 

دیدار معاون وزیر نفت ایران با معاون وزیر بازرگانی تایلند

 

 

 

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا