با اعلام دیوید کامرون، تضمین خواهد شد

حیات یک دهه آتی پادشاهی بریتانیا در گرو 18 میلیارد دلار

حیات یک دهه آتی پادشاهی بریتانیا در گرو 18 میلیارد دلار

بنجامین کاتز/گزارشگر

دیوید کامرون نخست‌وزیر بریتانیا قصد دارد روز دوشنبه بودجه تسهیلات نظامی بریتانیا را 12 میلیارد پوند (معادل 18 میلیارد دلار) افزایش دهد تا بتواند بر اساس تعهدات دولتی مقابل تروریسم بایستد و تهدید‌های امنیتی علیه اروپا را برطرف کند. اکنون اروپا در وضعیت هشدار قرار دارد.

آنچه امروز قرار است اعلام شود در حقیقت حیات ده ساله نظام پادشاهی بریتانیا را تضمین خواهد کرد

برنامه راهبردهای امنیتی و دفاعی در مواردی به افزایش ظرفیت‌های نظامی از طریق خرید تجهیزات نظامی و جنگنده‌های جدید اشاره کرده‌است. بر اساس اظهاراتی که از دفتر دیوید کامرون منتشر شده‌است مواردی برای پاسخگویی و واکنش سریع و‌آنی در برابر این مسائل امنیتی در نظر گرفته شده‌است. امروز ساعت 3 و 30 دقیقه بعد از ظهر به وقت لندن، نخست وزیر بریتانیا برنامه هزینه 178 میلیارد پوندی برای تجهیزات نظامی بریتانیا برای یک دهه آتی را اعلام خواهد کرد.

بریتانیا پس از سقوط هواپیمای روسی و حملات مرگبار در پاریس تصمیم گرفته‌است به صورت جدی با تروریسم و به ویژه داعش مبارزه کند چرا که داعش بر اساس ادعای خودش در هر دو مورد دست داشته‌است. به این ترتیب طبق دستور مقامات بالای بریتانیایی، ظرفیت دفاعی و نظامی این کشور برای مقابله با ترورسیم 30 درصد افزایش بودجه خواهد داشت. پیش از این مقامات امنیت ملی و ارتشی هشدار داده بودند که اگر نخست‌وزیر بودجه دفاعی را کاهش بدهد ممکن است برای دفاع بریتانیا علیه مسائل امنیتی مختلف مشکل ایجاد شود.

به این ترتیب می‌توان از دل این ماجرا، به درک بریتانیا از اهمیت مسئله تروریسم و الزام مقابله با آن پی برد. بر اساس گفته‌های کامرون، بریتانیا امروز هم از داخل و هم از مرزهای بین‌المللی نیاز به مراقبت‌های امنیتی ویژه‌ای دارد.

بر اساس اطلاعات به دست آمده از تلویزیون بی‌بی‌سی، هر چند دولت بریتانیا هنوز به صورت رسمی از حمله هوایی به زیرساخت‌های داعش حمایت نکرده‌است اما اوزبون حمایت خود را از اقدامات نظامی اعلام کرده‌است.

آنچه امروز قرار است اعلام شود در حقیقت حیات ده ساله نظام پادشاهی بریتانیا را تضمین خواهد کرد.

منبع: بلومبرگ

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا