فرماندار سرعین در گفتگو با مهر؛

شرایط تخصیص زمین برای ایجاد ناحیه صنعتی سرعین فراهم نیست

شرایط تخصیص زمین برای ایجاد ناحیه صنعتی سرعین فراهم نیست

سرعین – فرماندار سرعین گفت: شرایط تخصیص زمین ازجمله مساحت درخواستی برای ایجاد ناحیه صنعتی در این شهرستان فراهم نیست.

عاطف ناصری در گفتگو با خبرنگار مهر، در پاسخ به این سؤال که چرا طرح ایجاد ناحیه صنعتی در سرعین متوقف‌ مانده و زمینی به آن اختصاص داده نمی‌شود، تصریح کرد: زمینی که درخواست شده ۳۰ هکتار است و از منابع ملی باید اختصاص یابد.

وی افزود: بااین‌وجود در محدوده شهرستان ۳۰ هکتار زمین یکجا که از منابع ملی باشد در اختیار نداریم و به همین دلیل شرایط درخواستی فراهم نیست.

فرماندار سرعین بابیان اینکه در محدوده قانونی تعیین‌شده برای ایجاد ناحیه صنعتی ۳۰ هکتار زمین نداریم، راهکار تخصیص زمین را خرید از اشخاص عنوان کرد.

به گفته ناصری خرید زمین نیز نیازمند اعتبار است و با وضعیت مالی که در حال حاضر شهرستان با آن مواجه است امکان اینکه بتوانیم این مقدار زمین از مالکان خصوصی خریداری کرده و به ناحیه صنعتی اختصاص دهیم نداریم.

وی با تأکید به اینکه فرمانداری مخالف ایجاد ناحیه صنعتی نیست، دلیل اجرایی نشدن درخواست یکی از نمایندگان اردبیل در اختصاص زمین را محدودیت‌های شهرستان عنوان کرد.

وی افزود: حتی بعد از تأمین مالی باید بررسی شود که زمین خریداری‌شده مشکلات زیست‌محیطی نداشته باشد و این پروسه طولانی است و در کوتاه‌مدت نمی‌توان زمینی اختصاص داد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا