دولت بلژیک اعلام کرد

وضعیت قرمز در بروکسل

وضعیت قرمز در بروکسل

ایان ویشارت/گزارشگر:مقامات در بروکسل هشدار داده‌اند که احتمال حمله تروریستی داعش در پاریس وجود دارد. به همین خاطر مترو و فروشگاه‌های بزرگ خرید در این شهر کار نمی‌کنند و تمامی رویدادهای ورزشی و فرهنگی به بعد موکول شده‌است. از مردم نیز درخواست شده که از اجتماعات بزرگ پرهیز کنند.

دولت در این پایتخت بلژیکی وضعیت قرمز اعلام کرده‌است. تمامی وسایل نقلیه‌ای که در سطح شهر رفت‌وآمد می‌کنند تحت کنترل قرار می‌گیرند. این بالاترین وضعیت هشدار است.

در حمله 13 نوامبر پاریس حدود 130 نفر از مردم پاریس کشته شدند. مقامات فرانسه و بریتانیا دور هم جمع شدند تا درباره حمله تروریستی داعش صحبت کنند.

چارلز مایکل نخست‌وزیر بلژیک در کنفرانسی مطبوعاتی روز شنبه اعلام کرده‌است: «ما اطلاعات دقیقی درباره خطرات حمله‌ای مشابه حمله پاریس در بروکسل داریم.»

مقر بسیاری از موسسات اتحادیه اروپا و ناتو در پایتخت بلژیک واقع شده‌است. بر اساس اطلاعاتی که تا کنون منتشر شده، 3 نفر از داعشی‌هایی که در حمله پاریس دست داشته‌اند در این شهر زندگی می‌کردند.

مقامات از اواخر روز جمعه وضعیت بروکسل را قرمز اعلام کرده‌اند و این یعنی قضیه بسیار جدی است. تمامی بازی‌های ورزشی، سینماها و تئاترها کنسل شده‌اند. تمامی کنسرت‌های شبانه نیز اعلام کرده‌اند که برنامه‌های خود را کنسل کرده‌اند.

قسمتی که در نقشه به صورت قرمز رنگ نشان داده شده، نقطه بحرانی به شمار می‌رود. سایر نقاط شهر نیز در وضعیت قرمز هستند اما درجه هشدار آن کمتر است.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا