قائم مقام وزیر نیرو:

آماده انتقال تجارب آبی خود به ژاپن هستیم

آماده انتقال تجارب آبی خود به ژاپن هستیم

قائم مقام وزیر نیرو گفت: ایران توانمندی‌های فراوانی در صنعت آب و فاضلاب دارد به‌طوری که می‌توان ارتباط دو سویه‌ای با ژاپن در راستای انتقال تجارب و فناوری ایجاد کند.

به گزارش خبرنگار ایسنا، ستار محمودی در همایش پروژه ملی ظرفیت‌سازی مدیران بهره‌برداری شرکت‌های آب و فاضلاب با بهره‌گیری از فناوری‌های کشور ژاپن با بیان این‌که پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد دست کم تا چند دهه بعد آب چالش عمده جهان است، اظهار کرد: تا سال 2050 اکثر جمعیت ایران شهرنشین خواهند بود که این مساله به معنای افزایش تقاضا برای تامین آب است.

وی با بیان این‌که آموزش، رکن اساسی تمام شرکت‌های آب و فاضلاب در کشور است، ادامه داد: امروز ساختار آب و فاضلاب ایران در منطقه منحصر به فرد است، اما می‌توان گفت که امر آموزش در رسیدن به این جایگاه نقش اساسی داشته است.

قائم مقام وزیر نیرو با بیان این‌که در طول دهه‌های اخیر بعد از آلمان، ژاپن همواره شریک مطمئن ما در زمینه ی انتقال فناوری و دانش بوده است، افزود: حوزه‌هایی چون مدیریت شبکه‌های هوشمند، سامانه‌های اندازه‌گیری، مقاوم‌سازی تاسیسات آبی در مقابل زلزله از مهم‌ترین محورهای مورد علاقه ما برای استفاده از دانش ژاپن است.

به گفته محمودی ایران و ژاپن می‌توانند شرکای خوبی برای یکدیگر باشند و فراتر از دو کشور در بازارهای منطقه‌ای نقش فعال به عهده بگیرند.

وی با بیان این‌که ایران می تواند از بار ارائه آموزش از سوی ژاپن در منطقه بکاهد، ادامه داد: در این راه ظرفیت‌های فراوان ما در قالب مراکز قدرتمند چون پژوهشگاه نیرو و موسسه تحقیقات آب در ترکیب با دانش ژاپن قابلیت ایجاد یک کانون مشترک در منطقه را دارد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا