گردهمایی بازاریابی جهانی به کار خود پایان داد

گردهمایی بازاریابی جهانی به کار خود پایان داد

گردهمایی بازاریابی جهانی پس از دو روز به کار خود پایان داد.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، گرهارد بارکوس، شریک گوود برند در خاورمیانه از سخنرانان روز پایانی گردهمایی بازاریابی جهانی با اشاره به ایجاد مزیت رقابتی با تغییر روش‌های ایجاد ارزش از طریق کسب‌وکار گفت: تحولات اقتصادی و نقش جدید ایران در دنیا، فرصت‌های منحصربه‌فردی را برای کسب‌وکار در ایران ایجاد می‌کند اما باید توجه داشت که در کنار این فرصت‌ها چالش‌هایی هم وجود دارد که فعالان اقتصادی باید آمادگی روبه‌رویی با آن را نیز داشته باشند.

همچنین توماس جنسن، مدیر ارشد ارتباطات سازمانی در شرکت خدمات جهانی ام‌اند‌سی ساچی و رئیس ارتباطات شرکتی مایکروسافت در خاورمیانه و آفریقا با تاکید براینکه امروزه محتوا در دنیای کسب‌وکار حرف اصلی را می‌زند، گفت: دیگر کسب‌وکارها نمی‌توانند به صورت جزیره‌ای عملکرد داشته باشند. مسوولان کسب‌وکارها باید مراقب پیام‌هایی که از محصول و برندشان از سراسر دنیا به سمت آنها سرازیر می‌شود باشند، چراکه معتبرترین فرد سخنگو درباره برند یک سازمان افراد درون آن یا کارمندان آن نیستند، بلکه مشتریانی هستند که به عنوان یک مصرف‌کننده به نظر آنها راحت‌تر اعتماد می‌شود.

آلپر اروگلو، مدیر رسانه‌های جهانی یونیلور، باریش زواراغلو، متخصص بازاریابی جهانی و رئیس پیشین محصولات مصرفی والت دیزنی و ایرینا پاشینا، مدیر بازاریابی و ارتباطات SAP SE از دیگر سخنرانان این گردهمایی در روز دوم بودند.

همچنین در این روز، کارگاهی با موضوع «چگونه در اقتصاد مبتنی بر لایک استراتژی بازاریابی صحیح بسازیم» توسط هوبرت گریلیش، مدیر سابق بازاریابی و ارتباطات فیلیپس برگزار شد که گریلیش در این کارگاه درباره ساخت ایده‌های جدید در بازاریابی گفت: تفاوت اساسی در بازاریابی قدیم و جدید در این است که در گذشته محصول تنها معرفی می‌شد، اما امروزه با توجه به تغییر و تحولات به وجود آمده در بازاریابی و البته علم ارتباطات، شبکه‌های اجتماعی نقش مهمی را در زمینه بازاریابی ایفا می‌کنند. هرچند باید در نظر گرفت که معرفی محصول در دنیای امروز با شبکه‌های اجتماعی متفاوت و نیازهای امروز مخاطبان به مراتب سخت‌تر از گذشته است.

بازاریابی برخلاف روش سنتی آن روندی مبتنی بر فعالیت فرد در شبکه‌های اجتماعی است. اما باید توجه کرد که لایک کردن محصول یک برند در شبکه‌های اجتماعی دلیلی بر سودآور بودن آن نیست.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا