رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی عنوان کرد

بهره‌وری واژه گمشده بخش کشاورزی/صدور کارنامه بهره‌وری برای کشاورزان

بهره‌وری واژه گمشده بخش کشاورزی/صدور کارنامه بهره‌وری برای کشاورزان

رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان تهران گفت: بهره‌وری واژه گم شده بخش کشاورزی است که درصددیم تا در المپیاد ملی بهره‌وری 33 نشان عالی بهره‌وری و کارنامه آن را برای کشاورزان در بخش‌های مختلف صادر کنیم تا فاصله خود را با دنیا در این زمینه سنجش کرده باشیم.

به گزارش ایسنا، علیرضا بزرگی امروز - یکشنبه - در نشستی خبری اظهار کرد: تولید کنندگان بخش کشاورزی به صورت نسبی از 23 میلیون نفر روستایی تا 4.5 میلیون نفر بهره‌بردار بخش کشاورزی وضع مناسبی ندارند و شرایط زندگی برایشان رضایت‌بخش نیست و با نگاهی به تراز تجاری منفی بخش کشاورزی، اشتغال نسبتا نامطلوب این بخش و دیگر تبعات اجتماعی و اقتصادی آن به این نتیجه می‌رسیم که وضعیت بهره‌وری در بخش کشاورزی که همواره 40 درصد اعلام می‌شود مناسب نیست.

وی افزود: این در حالی است که مسئولان کشور همواره از اهمیت بهره‌وری در بخش کشاورزی با توجه به منابع پایه محدود آب و خاک در کشور و بحران به وجود آمده در این زمینه صحبت می‌کنند اما آمارهای موجود در بخش کشاورزی در حوزه بهره‌وری و... چندان مبنای علمی ندارد چرا که طی 37 سال گذشته هیچ آمار و اطلاعات دقیقی از جزئیات بهره‌وری در بخش کشاورزی تدوین نشده است.

رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان تهران تصریح کرد: سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در راستای قانون افزایش بهره‌وری موظف است تا ضمن ارتقای بهره‌وری شاخص‌های این حوزه را در بخش‌های مختلف کشاورزی تدوین و ارزش‌سنجی کند که در این راستا درصددیم تا در المپیاد ملی بهره‌وری که با مشارکت سازمان‌ها و دستگاه‌های متولی مختلفی از بدنه اجرایی دولت در بهمن‌ماه امسال برگزار می‌شود، شاخص‌های بهره‌وری را استخراج کنیم و 33 نشان عالی بهره‌وری را در بخش‌های مختلف کشاورزی از زراعت، باغبانی، دامپروری تا شیلات، منابع طبیعی و توسعه بازار به بهره‌برداران نمونه اهدا کنیم. همچنین کارنامه بهره‌وری برای هر یک از کشاورزان صادر می‌شود تا وضعیت خود را در شاخص‌های مختلف بهره‌وری نسبت به استانداردهای ملی و بین‌المللی بسنجند.

او با بیان اینکه در پایان این همایش ضمن صدور ک ارنامه بهره‌وری برای هر کشاورز تحلیل آماری سطح کلان برای مسئولان از نظر شاخص‌های ملی بهره‌وری در بخش‌های مختلف کشاورزی تدوین و منتشر می‌شود، گفت: تدوین آمارهای مختلف بهره‌وری در بخش‌های مختلف می‌تواند در کنار قوانینی مانند قانون افزایش بهره‌وری و نظام‌نامه‌های مختلف نوشته شده، به مسئولان و برنامه‌ریزان در راستای ارتقای بهره‌وری کمک کند و این المپیاد می‌تواند روحیه رقابت در بین بهره‌برداران را افزایش دهد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا