مذاکره وزیر نفت برای استفاده از یک‌چهارم ظرفیت ال‌ان‌جی عمان

مذاکره وزیر نفت برای استفاده از یک‌چهارم ظرفیت ال‌ان‌جی عمان

وزیر نفت بعدازظهر امروز (یکشنبه، یکم آذرماه) با وزیر نفت و گاز عمان درباره نحوه استفاده ایران از تجهیزات ال‌ان‌جی این کشور گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا، بیژن زنگنه، وزیر نفت در ادامه دیدارهای دو جانبه خود با کشورهای حاضر در اجلاس مجمع کشورهای صادرکننده گاز (GECF) بعدازظهر امروز (یکشنبه، یکم آذرماه) با محمد بن حمد الرمحی، وزیر نفت و گاز عمان که کشورش به عنوان عضو ناظر در این مجمع در حال فعالیت است، گفتگو کرد.

مدیرعامل شرکت ملی صادرات گاز ایران درباره مهمترین محور مذاکرات با محمد بن حمد الرمحی که عصر روز گذشته (شنبه، ٣٠ آبانماه) برای شرکت در سومین اجلاس سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز وارد تهران شده است، گفت: مذاکره درباره نحوه استفاده از تجهیزات ال ان جی عمان مهمترین محور مذاکرات امروز بوده است.

بر اساس این گزارش، هم اکنون حدود ٢٣ درصد از ظرفیت تولید ال ان جی عمان بلااستفاده مانده است، ایران قرار است از این ظرفیت خالی برای بازاریابی و فروش ال ان جی استفاده کند و به ازای آن هزینه حق العملکاری برای تبدیل گاز به ال ان جی را به این کشور پرداخت کند.

علیرضا کاملی دیگر محوراین مذاکرات را بررسی آخرین روند مطالعه بخش خشکی و دریایی صادرات گاز ایران به عمان عنوان کرد و افزود: هم اکنون کار مطالعات بخش دریایی این خط لوله از سوی شرکت تاسیسات دریایی آن در حال انجام است.

براساس گزارش وزارت نفت، انجام مطالعه صادرات گاز ایران به عمان در دو بخش خشکی و دریایی تعریف شده است که مطالعه بخش دریایی صادرات گاز ایران به عمان، ٢٩ شهریورماه امسال به شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران (IOEC) سپرده شد و قرارداد آن میان مدیران عامل شرکت ملی صادرات گاز ایران، شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران و سیف بن حمد السلمانی، مدیرکل برنامه ریزی و ارزیابی پروژه ها در وزارت نفت و گاز عمان امضا شد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا