افزایش بدهی‌های دولت به بانک مرکزی

افزایش بدهی‌های دولت به بانک مرکزی

حجت‌الاسلام‌و المسلمین محسنی‌اژه‌ای اظهار کرد: در آبان ماه در یزد بیش از دو هزار کیلو تریاک و 350 کیلو هرئین کشف شد. اگر این محموله توزیع می‌شد چه تعداد از افراد را آلوده می کرد، حال آن‌ها این ادعا را مطرح می‌کنند که ایران به دلیل محکوم کردن امثال این قاچاقچیان نقض حقوق بشر کرده است.

به گزارش نامه نیوز، وی ادامه داد: آن‌ها بسیاری از افراد را در خیابان‌ها به قتل می رسانند، اما ایران ابتدا افراد را دستگیر و سپس در صورت قطعی شدن حکم، مجازات می‌کند. اکنون امثال این کشورها می توانند طرفدار حقوق بشر باشند؟

محسنی اژه‌ای ضمن تشکر از فرمانده نیروی انتظامی گفت: از فرمانده نیروی انتظامی تشکر می‌کنم که دستور دادند با جرائم مشهود برخورد جدی شود، البته این امر باید استمرار داشته باشد.

سخنگوی دستگاه قضایی با بیان اینکه قوه قضاییه از هر نوع فعالیت سالم اقتصادی حمایت می‌کند گفت:‌ قوه قضاییه آمادگی دارد که از هر نوع فعالیت سالم اقتصادی به خصوص در امر تولید و سرمایه گذاری حمایت جدی داشته باشد. همچنین آمادگی دارد از بانک مرکزی در جهت ساماندهی به موسسه‌های پولی و اعتباری و به دولت در جهت رفاه و معیشت مردم کمک کند.

وی با بیان اینکه مردم انتظار دارند با وعده‌هایی که دولت یازهم بعد از توافق داده گشایشی در کار روزمره‌شان ایجاد شود، گفت: قوه قضاییه حاضر است در چارچوب قوانین کمک کند. در سال 94 بدهی دولت به بانک مرکزی افزایش پیدا کرده است، همچنین بدهی دولت به بانک ها و بانک ها به بانک مرکزی نیز افزایش یافته است.

سخنگوی دستگاه قضایی درباره معوقات بانکی گفت: حاضریم در مورد معوقات بانکی کمک های لازم را انجام دهیم اما بانک ها باید کاری کنند که این معوقات تکرار نشود.

وی درباره انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی گفت:‌ لازم است در رابطه با انتخابات کشور در امنیت و آرامش باشد و بستری فراهم شود که انتخاباتی پرشور و بانشاط و با مشارکت حداکثری برگزار شود که لازمه آن این است همه دستگاه‌ها، مردم، احزاب، تشکل ها، نامزدها و هواداران به رعایت قانون ملزم باشند؛ زیرا اگر همه ما خود را ملزم به رعایت قانون کنیم به نفع کشور است.

وی خاطرنشان کرد: در این صورت است که آرامش و امنیت در کشور برقرار می‌شود. همچنین دستگاه های مربوطه نیز هر کجا دیدند کسی خواسته یا ناخواسته امنیت را بر هم می‌زند باید تمهیدات لازم را انجام دهند.

وی افزود: همه باید در جهت حفظ امنیت و آرامش کشور تلاش کنیم و دستگاه های مربوطه نیز به وظایف خود عمل کنند.

سخنگوی دستگاه قضایی با اشاره به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره عدم ورود دیوان عدالت اداری به مصوبات این شورا خاطرنشان کرد: پس از موضوع بورسیه ها تعدادی از دانشجویان نسبت به این امر شکایت داشتند، تعدادی از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز نامه ای خطاب به آیت الله آملی لاریجانی نوشتند و در آن خواستار تجدیدنظر در این مصوبه شدند؛ لذا آیت‌الله آملی لاریجانی خطاب به مقام معظم رهبری نامه ای را نوشتند و خواستار رسیدگی به اعتراض به مصوبات این شورا و خصوصا در مورد بورسیه شدند. مقام معظم رهبری نیز در پاسخ گفتند که به صورت موردی و در موضوع رسیدگی به بورسیه‌ها با پیشنهاد رئیس قوه قضاییه موافقت کردند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا