امضای تفاهم‌نامه میان ارتباطات سیار و دانشگاه شهید بهشتی

امضای تفاهم‌نامه میان ارتباطات سیار و دانشگاه شهید بهشتی

مراسم امضای تفاهم‌نامه میان شرکت ارتباطات سیار و دانشگاه شهید بهشتی امروز برگزار شد تا در قالب این تفاهم‌نامه مرکز رشد همراه اول در دانشگاه بهشتی ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار ایسنا، طبق تفاهم‌نامه مذکور قرار بر آن است که دو طرف در زمینه‌ی تامین و تولید محتوا و ارائه خدمات بر بستر باند پهن و تجاری‌سازی طرح‌ها و پروژه‌های مشترک مورد توافق گام بردارند.

وحید صدوقی - مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار - در این مراسم متذکر شد: شرکت همراه اول تاکنون با پنج دانشگاه کشور تفاهم‌نامه‌هایی را به امضاء رسانده و همکاری‌های متعددی داشته است.

وی همچنین یادآور شد: با توجه به دریافت مجوز نسل‌های سوم و چهارم ارتباطی از سال گذشته 10 درصد رشد پهنای باند در کشور ایجاد شده که معادل 1.4 درصد تولید ناخالص ملی محسوب می‌شود.

مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار در ادامه با اشاره به تفاهم‌نامه امضاء شده اعلام کرد: براین اساس سرمایه‌گذاری‌هایی صورت خواهد گرفت و شرکت نور دنا که ما مسوولیت سرمایه‌گذاری آن را داریم در آینده سرمایه‌گذاری‌هایی جهت توسعه‌بخشی به خدمات شرکت‌های دانش‌بنیان داشته و بدین ترتیب مدل همکاری شکل گرفته و بحث ارائه‌ محصولات و عرضه تجاری آنها مطرح می‌شود.

صدوقی همچنین اعلام کرد: ما بیش از این همکاری‌های مشترکی را با دانشگاه صنعتی شریف داشتیم که رقمی حدود 200 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای آن انجام گرفت و محصول تولید شده آن اکنون حدود 1.2 میلیون کاربر دارد.

مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار در بخش دیگری از صحبت‌های خود در خصوص سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته برای راه‌اندازی این مرکز اظهار کرد: شاید سرمایه‌گذاری چندان وسیعی برای این نوع شرکت‌ها صورت نگیرد و در نهایت تنها پنج تا 10 میلیارد تومان در ابتدای کار برای آنها هزینه شود.

مرتضی براری – معاون وزیر ارتباطات – نیز در این مراسم به صحبتی کوتاه پرداخته و گفت: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌هایی که در قالب امضای این تفاهم‌نامه مورد توجه قرار گرفته بحث افزایش سهم دانشگاه از اقتصاد است. اکنون سهم بازار ICT کشور رقمی معادل 140 میلیارد تومان است، اما تاکنون تنها یک چهارم این بازار ایجاد شده است.

وی ادامه داد: به گفته مدیرعامل همراه اول در هشت ماه امسال بیش از پنج هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در حوزه زیرساخت‌ها از سوی این شرکت صورت گرفته است که با توجه به بازار کشور در این حوزه ما امیدواریم این تفاهم‌نامه تا یکسال آینده منجر به جذب سهم بیشتری از بازار شود.

معاون وزیر ارتباطات در پایان اظهار کرد: اکنون بازار ICT در دنیا 3500 میلیارد یورو درآمد دارد که از نظر جمعیتی یک درصد جمعیت دنیا متعلق به ایران است و اگر بر این اساس ما بخواهیم بگوییم یک درصد درآمد حوزه ICT سهم ایران است. ما باید 35 میلیارد یورو یعنی رقمی معادل 140 هزار میلیارد تومان درآمدزایی داشته باشیم. این در حالی است که اکنون بودجه کل کشور 180 هزار میلیارد تومان است.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا