رئیس اتاق بازرگانی مازندران:

صادرات مازندران جایگاه قابل قبولی ندارد

صادرات مازندران جایگاه قابل قبولی ندارد

ساری - رئیس اتاق بازرگانی مازندران با اشاره به اینکه صادرکنندگان همچون بسیجیان در عرصه اقتصادی کشور فعالیت می‌کنند، گفت: با توجه به ظرفیت‌های مازندران متأسفانه صادرات جایگاه خوبی در این استان ندارد.

عبدالله مهاجر ظهر یکشنبه در مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه مازندران بابیان اینکه تکریم و تجلیل از خدمتگزاران جامعه وظیفه انسان‌هاست، اظهار داشت: صادرکنندگان نمونه استان به‌عنوان نمایندگان دولت در کشورهای دیگر دنیا به‌غیراز صیانت از نظام جمهوری اسلامی باید در حوزه اقتصادی تلاش کنند.

وی با اشاره به مشکلات بسیار استان در حوزه صادرات، تصریح کرد: با توجه به دستورات استاندار مازندران به مدیران اجرایی بخشی از مشکلات فراتر از استان است و باید از طریق مسئولان اجرایی کشور برطرف شود.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران در خصوص صادرات هفت ماه نخست سال جاری از گمرکات استان، اذعان داشت: در سال جاری ۲۷۰ میلیون دلار صادرات صورت گرفته است که در مدت مشابه سال گذشته به همین میزان بوده و تغییری نداشته‌ایم.

مهاجر بابیان اینکه واردات در مقایسه با صادرات با یکدیگر همخوانی ندارد، اذعان داشت: قیمت تمام‌شده و کارمزد بالای تسهیلات بانکی ازجمله مشکلات بخش صادرات است که باید هزینه‌های صادراتی را کاهش دهیم و این امر بر اساس تورم جامعه است که شدنی نیست.

وی بیان کرد: دولت‌های کشورهای دیگر دنیا از طریق پرداخت یارانه به حوزه صادرات کالا کمک می‌کنند که این به قابلیت صادرات کمک می‌کند.

مهاجر آمار وزنی صادرات کالا در گمرکات یک‌میلیون و ۲۵۲ هزار تن به ارزش ۴۵۰ میلیون دلار است که این میزان مناسب نیست، اذعان داشت: باید با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی، در حوزه صادرات گام‌های مؤثری برداریم.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا