فروش کارتی سوخت فعلا ادامه دارد

فروش کارتی سوخت فعلا ادامه دارد

معاون وزیر نفت با بیان اینکه از امروز عرضه بنزین در کل کشور به صورت تک نرخی انجام می‌شود، گفت: وزارت نفت کماکان نسبت به عرضه کارتی بنزین تاکید دارد اما سناریوهای مختلف در این باره در حال بررسی است.

عباس کاظمی با بیان اینکه از بامداد امروز اول آذرماه با حذف و ابطال سهمیه‌های بنزین ۷۰۰ تومانی، عرضه بنزین در کل کشور به صورت تک نرخی انجام می‌شود، گفت: بر این اساس از امروز هر لیتر بنزین معمولی با قیمت ۱۰۰۰ تومان و بنزین سوپر با قیمت ۱۲۰۰ تومان عرضه می‌شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، معاون وزیر نفت با اعلام اینکه در شرایط فعلی عرضه بنزین صرفا با استفاده از کارت هوشمند سوخت جایگاهداران و یا کارت‌های شخصی انجام می شود، تصریح کرد: هم اکنون دو سناریو برای عرضه کارتی بنزین روی میز است.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران اظهارداشت: تاکنون هیچ گونه تصمیم گیری برای حذف کارت بنزین انجام نشده اما کار کارشناسی این طرح آغاز شده است.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه فعلا عرضه بنزین با استفاده از کارت انجام می‌شود، بیان کرد: هرگونه تصمیم گیری درباره حذف کارت و عرضه بنزین بدون کارت هوشمند سوخت اطلاع رسانی خواهد شد.

کاظمی از جایگاهداران سوخت به عنوان مهمترین منتقد عرضه کارتی بنزین در کشور یاد کرد و افزود: با این وجود، وزارت نفت کماکان نسبت به عرضه کارتی بنزین تاکید دارد اما بررسی سناریوهای مختلف عرضه کارتی و یا توقف عرضه کارتی در حال انجام است.

معاون وزیر نفت همچنین در پاسخ به این پرسش مهر که آیا طرح پرداخت هزینه بیشتر برای خرید بنزین در صورت استفاده از کارت جایگاهداران نهایی شده است؟ توضیح داد: سناریوهای مختلف در حال بررسی است ولی هنوز هیچ یک از این سناریوها نهایی و برای اجرا ابلاغ نشده است.

 از ابتدای آذرماه سال‌جاری بنزین معمولی به صورت تک نرخی و با بهای ۱۰۰۰ تومان و بنزین سوپر با قیمت ۱۲۰۰ تومان در جایگاه‌های کل کشور عرضه می شود، بر این اساس عرضه بنزین با قیمت ۷۰۰ و ۸۰۰ تومانی در جایگاه‌ها متوقف شد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا