یک منبع آگاه روسی:

روسیه برای سهم بازار نفت خود در اروپا می‌جنگد

روسیه برای سهم بازار نفت خود در اروپا می‌جنگد

یک منبع دولت روسیه اعلام کرد: این کشور تخفیف‌های بیشتری را در زمینه نفت اورال برای دفاع از سهم بازار خود در بازار سنتی اروپا ارائه خواهد کرد چراکه دیگر نفت‌ها با سرعت زیادی در حال ورود به بازار این منطقه هستند.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، این سخنان مقام دولتی روسیه نشانه دیگری است مبنی بر تمایل این کشور حفظ بازار خود در اروپا. این سخنان همچنین پیام آشکاری به دیگر تولیدکنندگان نفت قبل از نشست وزرای نفت سازمان کشورهای صادرکننده نفت(اوپک) در چهارم دسامبر است مبنی بر اینکه روسیه تمایلی به کاهش تولید نفت خود ندارد.

فعالان بازار و آمارهای کشتیرانی نشان می‌دهد که نفت عربستان، عراق و دیگر کشورهای خاورمیانه اخیراً برای اولین بار طی چند سال گذشته به منطقه اروپا صادر شده است در شرایطی که رقابت بر سر سهم بازار جهانی به دلیل کاهش قیمت نفت تشدید شده است.

این منبع آگاه به خبرنگاران گفت: ما برای سهم بازارمان در اروپا خواهیم جنگید. ما تخفیف‌ها در مورد قیمت نفت اورال را بیشتر خواهیم کرد. اما فکر نمی‌کنیم که عربستان به راحتی بتواند پالایشگاه‌هایی را که به طور سنتی از نفت ما استفاده می‌کردند تصاحب کنند. این امر به لحاظ فنی آسان نیست. اما اقدامات برای کاهش بیشتر قیمت نفت فشار مضاعفی را بر روی بودجه روسیه وارد خواهد کرد که نیمی از درآمد خود را از محل فروش نفت و گاز به دست می‌آورد.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا