معاون نظارت بر بهره‌برداری آبفای کشور خبر داد

سرمایه‌گذاری یک میلیون دلاری بلاعوض ژاپنی‌ها در شهر خوانسار

سرمایه‌گذاری یک میلیون دلاری بلاعوض ژاپنی‌ها در شهر خوانسار

معاون نظارت بر بهره‌برداری آبفا با اشاره به این که ژاپن پیشروترین کشور در کنترل شاخص آب بدون درآمد است گفت: قرار است ژاپن یک میلیون دلار سرمایه‌گذاری بلاعوض در کاهش آب بدون درآمد شهر خوانسار به عنوان پایلوت بهره‌گیری از تکنولوژی ژاپنی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم،  حمیدرضا تشیعی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر متوسط آب بدون درآمد ایران 26 درصد است که از این رقم 14 درصد هدررفت واقعی آب است.

وی افزود: در برخی از شهرها میزان شاخص آب بدون درآمد بسیار بیشتر از متوسط کشوری است که یکی از شهرهای ایران که بیشترین میزان آب بدون درآمد را دارد شهر خوانسار است که هم‌اکنون شاخص آب بدون درآمد در این شهر استان اصفهان حدود 60 درصد است. 

این مقام مسئول از توافق ایران و ژاپن برای استفاده از تخصص ژاپنی‌ها در کاهش شاخص آب بدون درآمد در ایران خبر داد و گفت: در کشور ژاپن که پس از جنگ جهانی دوم شاخص آب بدون درآمد به دلیل آسیب‌دیدگی‌های گسترده شبکه آب این کشور به 80 درصد رسیده بود در طی 60 سال گذشته این شاخص در این کشور به 4 درصد رسیده  که از این رقم 2 درصد آن هدررفت فیزیکی است.

وی ادامه داد: کشور ژاپن پیشروترین کشور در کنترل شاخص آب بدون درآمد است و ما به دنبال این هستیم که از تخصص‌های این کشور در این زمینه در ایران بهره بگیریم.

تشیعی خاطرنشان کرد: قرار است ژاپن یک میلیون دلار سرمایه‌گذاری بلاعوض در کاهش آب بدون درآمد شهر خوانسار به عنوان پایلوت بهره‌گیری از تکنولوژی ژاپنی داشته باشد و  قرار است شاخص آب بدون درآمد در شهر خوانسار به حدود 15 تا 17 درصد برسد.

این سرمایه گذاری توسط جایکا انجام می شود که یک سازمان دولتی مستقل بین‌المللی در ژاپن است. این سازمان در زمینهٔ توسعه به دولت ژاپن و همچنین کشورهای در حال توسعه کمک می‌کند.

معاون نظارت بر بهره‌برداری آبفای کشور از حضور شرکت‌های بزرگ ژاپنی در ایران در اسفند سال جاری خبر داد و گفت: به دنبال این هستیم که شرکت‌های داخلی صنعت آب و فاضلاب با شرکت‌های بزرگ ژاپنی در این صنعت به صورت مشترک همکاری‌های را آغاز کند تا بتوانیم در کنار ظرفیت‌سازی نیروی انسانی، انتقال دانش را نیز اجرایی کنیم.

انتهای پیام /

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا